Gå til innhold

Til dere som er sykemeldt ut resten, hvordan får dere dagene til å gå??

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 19 og har vært sykemeldt siden ca uke 7..!!! Jeg her bare blitt deppet, og samboeren synes dette på også.. men det er IKKE BARE Å TA SEG TIL MOTET Å BEGYNNE Å GÅ EN TUR HVER DAG, som en hører så lett ifra eldre mødre som "har peiling"..med ALL RESPEKT for de.. synes bare jeg har hørt det maange ganger allerede...hva med de osm har så vondt for å gå at de ikke KAN gå.. skal jeg ta på meg de komf. joggeskoene mine å hinke meg gråtende ut døren..?? hva med oss?? og for oss som er mye dårlig/omgangsjuke osv.. skal vi ut å gjøre noe aktivt og risikere å sette vårs ned i veien å .....gjøre sånne do ting?? eller kaste opp.. da ville vel heller folk flest bedt de som gjorde det om å holde seg hjemme til en ble bedre..

DETTE, er en OND sirkel..dette er bare litt av alt!!!!

Til dere som er hjemme.. hva gjør dere fra morgen til kveld..eller ihvertfall den tiden dere er alene og mannen er på jobb osv.. ??? Perler dere, ser dere film.. leser? scrapper?? nerder på nettet(det har jeg gjort nok!!) sitter på barnimagen og facebook.. høres Søndelig ut!! men kom GJERNE MED INNSPILL JENTER/DAMER:D takk for allt!!

Fortsetter under...

Jeg har faktisk vært sykemeldt i et halvt år, så jeg var rimelig rutinert da jeg ble gravid..innen dagdriving. Men stikkordet er å stå opp. I begynnelsen sov jeg masse. Men da ble jeg bare enda mer sliten. Så nå står jeg opp, spiser en god sunn frokost....nyter sola om den er der...med en kopp kaffe på verandaen min...Leser noen bøker jeg alltid har ønsket å lese....ser kanskje de filmene som samboeren min aldri gidder å se sammen med meg.....også er foto min store hobby...så de dagene jeg føler meg passe i form...tar jeg bilder, og lærer meg nye teknikker.....Men noen dager sover jeg bare som før...

Jeg ble sykemeldt pga utbrenthet...og da jeg ble gravid spydde jeg i sju uker...hehe. Så jeg ser godt hvordan dagsformen varierer.

Men det viktigiste er å kvitte seg med den dårlige samvittigheten. Sånn at man faktisk kan nyte litt av den friheten når man er frisk nok til det.

Folk som føler seg i tipp topp form, vil gjerne komme med velmenende råd...som å begynne å trene og slikt. Men det må man se fra person til person.. For meg gjaldt det bare å prøve å nyte disse dagene .....leve i nuet...Ikke gå på tur hele tiden...

Jeg vil anbefale deg å sette opp en liten liste over de tingene du har lyst å gjøre, men aldri har tid til ellers...Lime inn litt bilder i album....Planlegge barnerommet....kanskje invitere hjem en god venninne i samme situasjon...eller bare nyte høsten...

Huff, det er IKKE godt å gå sånn å være skikkelig dårlig! KJenner igjen dårlig samvittighet :-)

Jeg dro til akkupunktur/homeopat der fikk jeg hjelp til mine plager ihvertfall, så klarte jeg å fungere igjen..... Lykke til og god bedring!!

Uff, skjønner hvordan du har det. Ikke noe moro! Heldigvis er det lys i tunnelen og dette er kun en periode. Snart er også forhåpentligvis formen din litt bedre også så du kommer ut og får litt frisk luft - det er alfa og omega for meg!

Jeg er 50% sykmeldt og kjeder meg allerede en god del, spesielt nå som det er høst og ikke så lett å være ute. Bekkenløsning hindrer meg i trening og lange gåturer, men bare det å ta en sakte gåtur rundt kvartalet er utrolig godt for kropp og sjel, merker jeg!

Strikking har hjulpet meg å få tida til å gå. Tv og for mye boklesing eller nettsurfing gir meg hodepine. Sist jeg var gravid hadde jeg et par-tre kafeer i nærheten som var dagens store utflukt - så godt å sitte der og se litt av verden&menneskene så man ikke føler seg helt bortgjemt. Verre nå som vi har flyttet til et sted det ikke er noen kafeer i nærheten. Gruer meg til å bli 100%.

Fysioterapeut og bassengtrening kommer også til å ta litt av tida fremover.

Hvordan er formen din i dag?

tusen takk for at du også tar deg til til å svare meg..:)

godt vi har denne siden å syte til hverandre på:D

Formen idag er plutselig bra.. for ca to dager siden snudde alt, fra å være i en mørk endeløs dal til å se lys i tunellen.. vurderer fysioterapeut da bekkenløsningen ikke rkker på seg..det er helt forferdelig å være tidlig i 20årene å vagge som en gås.. en gøler seg dum der en går midt i byen blandt mange mennesker.. men en tur på en cafe eller noe skal jeg ta meg til tenkte jeg.. svømming er jeg allerede på så jeg trenger bare sysle med noe hjemme, funnet ut at bilder og scrapping er visst noe å satse på...

hehe... er ikke bare bare..:-P

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...