Gå til innhold

Hvilke spm er vanlige å få til intervju i barnehage?

Anbefalte innlegg

Hva bør jeg forberede meg på?

Ble ikke mindre nervøs nå liksom. Føler jeg bør forberede meg grundig så det ikke bare blir mye "eh...." og "øh...." :/

Hva bør jeg ha på meg?

Kjenner jeg gjerne kunne tenkt meg å gått i joggis på jobb der. (Lettere å bevege seg på gulvet sammen med barna og mer behagelig under utetøyet) Meen det passer seg vell neppe på et intervju.

Fortsetter under...

Jeg fikk spørsmål om hvorfor jeg er den rette for jobben, litt sånn som gikk på personlighet, og hvordan jeg taklet ulike stressende situasjoner. Og så var det mye snakk om hvordan barnehagen var oppbygget + at jeg fikk omvisning og sånn, og det tok jo en del tid. Og så snakket vi mye om hvordan jeg likte å være sammen med barn, og hva jeg pleier å gjøre sammen med barn.

Jeg gikk i veldig enkel dongribukse og collegegenser. Og fikk jobben da.

Ha på deg skikkelige og rene klær (som passer i bhg) En praktisk topp og jeans kanskje??

Vanlige spørsmål er

Hva du kan gjøre for bhg og barna?

Hvorfor er du rett for jobben?

Hva gjør du sammen med barna, aktriviteter, samlinger, prosjekter?

Hva tror du andre tenker om deg?

Positive og negative ting om deg selv?

Og en del flere som jeg ikke husker.

Jeg har fått spørsmål om hvordan jeg jeg ville taklet ulike situasjoner som kan oppstå (f.eks. sinte foreldre, barn som skader seg, barn som rømmer, uenigheter blant ansatte osv), hvordan jeg ser på taushetsplikten, hva jeg forbinder med å være lojal ovenfor arbeidsplassen, hvordan jeg takler å synge/spille teater med både barn og andre voksne tilstede++++

Kle deg enkelt, f.eks. i olabukse og en pen genser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...