Gå til innhold

Flere som reiser denne uken for å bli befruktet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ser ut til at el styrer unna min nevø og gudsønns komf på søndag, jippi!

Var hos gyn i dag, og har ett egg/forlik på 17*17, og ett på 14*14, så om det/de vokser i normal fart (1-2 mm per dag) er det fredag og lørdag som gjelder - og da rekker jeg det!

Jeg er sååå klar for en ny runde nå med forsøk.

Nå er det gått ett helt år siden jeg bestemte meg, og som alle vet - alle gode ting er tre, nå skal jeg klare ved hjelp av hormoner å bære frem ett perfekt barn!

Jeg regner med at det blir fredag til lørdag jeg vil være der, noen fler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville bare ønske deg en riktig god tur :-)

Skrevet

Krysser fingrene for at dette er gangen alt klaffer for deg. Lykke til med turen nedover. Hold oss oppdatert.

Skrevet

Vil bare ønske deg en kjempegod og fruktbar tur :-) Drar du idag?

Skrevet

Takk takk alle sammen :-)

Grrr... ikke positiv test ennå... tok ut den stikken (bruker Cleare blue) og der var det to streker - så tenker teste igjen i lunsjen..

Men jeg forstår ikke helt (her kommer nok ett bevis på at jeg drar med jobben i privatlivet..).

Onsdag var egget 17 cm. det vokser 1-2 cm i døgnet.

El sprøyten slår ut 24-36 timer før el.

- Altså: Senest lørdag skal egget være 20 mm og modent.. dvs. at el testen skal slå ut senest i dag tidlig.. og det gjorde den ikke..

- Det er vel unntaket da - bare testen slår ut i kveld eller senest i morgen tidlig, så jeg for dratt denne mnd.. blir jeg glad - for jeg ER så kler nå!

Takk for lykke ønsker - jeg holder dere oppdatert!

Skrevet

Hei

Nå blir jeg litt usikker

Hvis du har tatt eggløsningssprøyte er det da ingen vits å ta eggløsningstest?! Når tok du sprøyten?

Ting nummer to: CB-digitaltest viser nesten alltid to streker. Det går altså ikke an å lese noe resultat ut av dem, du kan kun forholde deg til symbolet i vinduet.

Ellers ligger vi helt likt an. Jeg hadde en follikel på 17 i går. Satt sprøyten 22.00 i går. Drar nedover i morgen.

Dessverre er ikke forholdene helt som de skal denne gangen.

Har gått ut og inn hos legen i over 14 dager. Det har vært utrolig lite utvikling. Det gjelder både slimhinne og follikel. Legen var egentlig i tvil om jeg burde dra. Vi studerte til og med eggløsningssekretet i mikroskop. Jeg skjønte ikke helt hva jeg skulle se etter, men det gjorde heldigvis han, Resultatet var ikke helt oppløftende.

Men, etter å ha snakket med en lege (ikke DR. L) hos Nordica, ble det avgjort at jeg likevel skulle dra.

Når har du time?

Skrevet

Så nå et annet innlegg du hadde skrevet. Lurer nå på om du skrev el sprøyte i stedet for el-test.

Hvis du ikke har tatt sprøyte og kun venter på positivt test, kan det enda ta noen dager. Follikelen vokser ofte ujevnt, og den kan bli over 20 mm før den er moden. Da jeg ble gravid, var den 23 mm kl 16.00. Negativ el.test kl 21.00, positiv kl 23.30, inseminasjon kl12.00 dagen etter.

Skrevet

Jippi!

Da ble den positiv!

Har ikke tatt sprøyte, men som sagt nå ble den endelig positiv.

Reiser ned i morgen, må ringe dem i morgen tidlig, har ikke fått noen time ennå.

sender deg en privat melding.

Lykke til!

Skrevet

Lykke, lykke til idag, tjorven og storkfroken :-) Krysser fingrene for dere!!!

Skrevet

Lykke til til dere begge to. Håper spiren sitter på dere begge to.

Skrevet

Vil bare ønsker lykke til! Det er plass til flere babyer i verden....

Skrevet

Tusen takk ;o) Det er så hyggelig å bli heiet på!

Follikelen var dessverre ikke der lengre da jeg kom i dag, men det kan jo være at egget nettopp hadde hoppet av posen og ut på frierjakt. Jeg har i hvertfall gjort det jeg kan for at det skal stå en hel hær av prinser og vente rett rundt hjørnet!

Hvordan gikk det med deg, Tjorven1?

Skrevet

Så bra! Egget lever jo i 24 timer gj.snitt. på sin vei for å treffe kjekke prinser.. Så det er nok perfekt timing!

Men scanner du på Stork? Eller er du på Nordica?

Jeg tittet etter deg i dag, hadde time kl. 13.15 - teste med el test når jeg kom hjem ved 19.30 - og da var den negativ - så det ser ut som perfekt timing på meg også, jippi!

Så da for jeg bare håpe at ett av de to eggene er bra nok.

Jeg sa til damene på Stork, "hade da sees vi på Storktreff 2009", så da for vi håpe det går troll-i-ord :-)

Til alle dere andre her: Tusen tusen takk for all støtte, det betyr utolig mye :-)

Skrevet

Det høres absoutt ut som god timing :o)

Nei, jeg er ikke på Stork. Brukte dem i 2006, men flyttet over til Nordica i begynnelsen av 2007. Jeg er fan av anonym donor, og da Nordica både drives av leger, tilbur IVF og er billigere ble valget lett for min del.

Jeg hadde egentlig time 14.15 i går, men av en eller annen grunn klarte jeg for første gang ikke å forholde meg til togenen.

Cheeeeezus, jeg har jo nå klart det i 2,5 år, men i går gikk det altså ikke lengre. Da jeg satt meg på toget på Kastrup oppdaget jeg at dette var et tog som gikk til Jylland. Det gikk så vidt jeg kunne forstå ikke til Nørreport.

Da jeg gikk ut på Hovedbanegården, så jeg et tog ret foran meg som jeg kjente igjen. Jeg hoppet lettet på. Jeg hadde da 15 minutter på meg til å rekke Nordica.

Akkurat i det toget begynner å gå, skjønner jeg at jeg har gjort en ny tabbe. Hahahahahaha, jeg hadde satt meg på toget til Malmø. Ja, det var absolutt kjent, men jeg skulle jo ikke akkurat tilbake til flyplassen enda.

Går det an?????? Jeg tror de som satt rundt meg ble litt skeptiske da jeg i ren refleks slo meg til hodet og sukket høyt :o) :o)

Men, jeg hadde bestemt for å ikke stresse, så jeg gikk rolig av på første stopp, så at toget inn til byen gikk rett foran nesen på meg, spaserte opp til metroen og tok den til Nørreport for så å ta bussen videre. Jeg kunne selvfølgelig tatt en taxa, men jeg var så fast bestemt på å ikke la dette affisere meg at jeg fulgte den planlagte ruten. Det gikk veldig bra.

Det føltes nesten som om ingen hos Nordica merket at jeg var 40 minutter for sent :o) Den eneste som tydlige ble skrekkelig utålmodig var egget........

Skrevet

Lykke til til dere begge to, Storkfrøken69 og Tjorven1!

Skrevet

Ha ha ha... er det mulig?

Jeg spør alltid noen når jeg står på perongen både på Kastrup pg på Norreport - for det du gjorde der, er typisk noe jeg kunne ha gjort.

Men godt at de tok deg mot for det - det blir spennende å se den 27/9-08 om det ble helt full klaff. Jeg har jo bare vist jeg har vært gravid før - men den følelsen har jeg ikke nå... Kanskje litt tidlig, men jeg har nå gjort det.

Lykke til!

Skrevet

Ha ha ha sier jeg også. Kjenner meg igjen :-) Må også alltid spørre, er det spor 1 eller spor 2 ??? Sist sto jeg på rett side, men holdt på å gå på feil tog, innbildte meg at alle tog som kom gikk til sentrum. heldigvis var det noen andre der som også lurte og så fant vi ut at det ikke var det toget :)

Bra det endte godt storkfrøken, blir spennende dager for dere fremover :)

tjorven: Vet hva du mener, er for tidlig å kjenne noe enda, men da jeg ble gravid visste jeg det også. Var overbevist og det stemte. Har ikke vært sånn de to siste gangene, da har det helst vært at jeg har manet frem symptomer....hihi. Er vi ikke slik alle sammen...

Skrevet

Symptomer og magefølelse har jeg fullstendig gitt opp. I hvertfall det meste av tiden. Jeg blir selvfølgelig rimelig hekta de siste dagene og tror og føler en masse rart.

Da jeg ble gravid første gang hadde jeg overhode ingen magefølelse. Det eneste jeg merket, var at jeg fikk veldig ømme bryst natt til dag 10. Det var såpass at jeg våknet flere ganger på natten. Jeg har vel egentlig begynt å ta det som et utgangspunkt og belager meg på negativ test når dette ikke skjer. Foreløpig har det jo stemt, så det er egentlig greit å starte forberedelsene til negativ test såpass tidlig.

Jeg legger og hovedtesten til dag 13 (m/ inseminasjonsdagen) er den negativ da, føler jeg meg ganske sikker. Det har jo og stemt til nå, men så er det det håpet da som alltid ligger og lurker i bakgrunnen........

De viktigste dagene for meg er altså som følger:

Søndag eller mandag bør brystene bli tydelig ømme.

Torsdag 25. september bør testen være positivt..

Status i dag er ømme bryst - men det er kun pga eggløsningssprøyten :o)

Skrevet

Lykke til allesammen:9

skal selv teste rundt den 25. så dette er spennende

klem fra

Skrevet

Spennende!

Da er vi tre da.

Jeg får ømme bryster ved el - og de gangene jeg ble gravid, har de ømme brystene bare forsatt hele tiden. Men ikke nå.

Det blir spennende om 1 1/2 uke vet vi. Jeg tester meg ikke før fredag den 26/9 tenkte jeg. Er bortreist den 27/9 som er ikm.

Lykke til jenter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...