uanonym Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Prøver å pumpe meg når vesla sover for å få opp produksjonen og samle litt ekstra til kvelds, men sliter litt. Har ei Avent manuell pumpe, lurer på om man skal se melkspruten stå når man pumper? Får av og til spruten til å stå men etter 5-6 pump er det slutt. Så må jeg skifte tak, løsne vakumet og prøve meg frem til jeg finner et nytt godt tak og spruten står i 5-6 pump til. Når det ikke spruter drypper det bare uhorvelig sakte fra brystvortene når jeg pumper. Har nå sittet 20 min. og fått ut 40 ml. Prøvde med syntocinon nesespray for første gang og synes det funka litt men ikke så bra som jeg hadde håpet. Tror ikke brystet er tomt Noen som har noen tips? kanskje jeg gjør noe feil?
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 har du den pumpa som har en sånn gummipad som du setter på pumpa? hvis du har den så prøv uten den gummipqaden, bruk kun pumpa uten noe ekstra, da får du mye bedre sug, men det kan bli litt mye vakum, så du må justere litt i ny og ne, også må du huske på at det er er fulle melkeganger rundt hele brystet, så prøv å få hentet fra hele brystet,ikke bare rett under eller over vorten;)
uanonym Skrevet 10. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2008 Tusen takk det skal jeg prøve neste gang!
CaroOgTulle Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Hei. Jeg hadde for lite melk og måtte derfor pumpe meg for å få opp produksjonen. De første pumpene "sto spruten", men ganske rask bare rant det litt fra puppen. Etter å ha pumpet i flere minutter uten at det kom noe særlig, kom det plutselig litt sprut igjen. Har blitt fortalt at det var den fete melken som kom da, og at det er denne som må ut for å stimulere melkeproduksjonen. Jeg fikk heller ikke ut stort (fra 20 - 40 ml), men så hadde jeg nok ikke mer i starten heller... Lykke til!
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 10. september 2008 #5 Skrevet 10. september 2008 en ting til, massèr brystet mens du pumper, det stimulerer melka nedover i melkegangene, har hjulpet meg mye. Jeg pumpet 200 ml + + etterhvert;) litt slit, men fikk lagret masse melk som var veldig fint å ha når vi skulle ut på tur og jeg ikke ville amme ofentlig:)
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 10. september 2008 #6 Skrevet 10. september 2008 Hei :-) Hvor lenge spruten står har litt med melkemengden å gjøre. Jeg har hatt mye melk, men desverre så har jeg mistet mye av melken pga. bruk av mme istedet for å pumpe jevnt og trutt som jeg gjorde i starten. Når jeg hadde 140 ml ++ sto spruten en god stund. Nå som jeg kun har rundt 40 ml er det omtrent som du beskriver, litt sprut i starten, så slutt!!! Jeg har de siste to dagene begynt å pumpe meg annenhver time for å øke mengden og det ser ut til å fungere bra. Jeg fikk ut 110 ml i morges, så kan anbefale at du øker pumpingen/ammingen noen dager! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå