Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #1 Del Skrevet 10. september 2008 Jeg trenger litt tips og råd her. Jenta mi begynte i ny barnehage nå i august og nå for litt over ei uke siden begynte også søskenbarnet hennes på samme avdeling som henne. Det er nå bare de som leker sammen, og viser ingen interesse for å bli kjent med andre. De krangler også en del, men fortsetter likevel å leke sammen. Personalet sier at de ser ei helt ny jente nå enn før søskenbarnet hennes begynte der (i negativ forstand). Vi har nå fått tilbud om å bytte avdeling slik at de to små ikke tilbringer all tiden sammen. De vil fremdeles kunne være sammen når de er ute i barnehagen. Tilvenningen på avdelingen gikk veldig greit (over all forventning faktisk) Jenta mi er nokså beskjeden og liker seg ikke når fremmede snakker til henne. Hun bruker også en god del tid på å knytte seg til de voksne i barnehagen og på å bli godt kjent med de andre barna, men slik det er nå blir hun jo heller ikke kjent med de andre barna på avdelingen. Før søskenbarnet hennes begynte lekte hun litt med alle på avdelingen, men hadde ikke fått seg noen som hun lekte mer med enn andre. Hadde hun lekt fint med søskenbarnet sitt hadde det ikke vært noe problem, men siden de krangler en del og har dårlig påvirkning på hverandre hva ang oppførsel er jeg veldig usikker på om det er positivt at de går sammen. Hva bør vi gjøre? Bør vi takke ja til å bytte avdeling, eller skal vi håpe på at det blir bedre når de har fått litt mer tid sammen? De har jo bare gått sammen i kort tid enda..Hvis vi takker nei vil vi sannsynligvis ikke få mulighet til å bytte før til høsten igjen. Jeg er så usikker på hva vi skal gjøre! Hvordan jenta mi vil takle et bytte til ei ny avdeling så raskt, hvor hun må bli kjent med nye voksne og nye barn. Både vi som foreldre og hun var fornøyd med avdelingen og det var aldri noe problem å levere henne om morgenen. Jeg er redd for at det ikke skal fungere like godt på ei ny avdeling, hva om hun ikke trives like godt?!? Er det noen som har noen tips og gode råd..= Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138658527-bytte-avdeling/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå