Gå til innhold

Uke 42?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner på spray neste uke, den 17/9 - noen andre i samme uka? Det blir mitt 2 ordinære søskenforsøk etter ett positivt forsøk som endte i MA uke 12 og et mislykket frys. Gruer meg litt til sprayinga denne gangen for ble veldig nedfor av hormonene sist. Men har liksom trua på dette forsøket da!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg skal sannsynligvis ha fryseforsøk i uke 42. Har ingen barn fra før. Et mislykket ivf forsøk i mai, et avbrutt fryseforsøk i august pga eggcyster, så nå håper jeg oktober mnd skal bringe lykke:-)

Har prøvd i 2 år. ikke like lenge som mange andre her inne, men jeg synes det er leeeeeeeeenge.

Lykke til, jeg skal følge med deg;-)

Får håpe du slipper bivirkninger! men det går jo inn på en likevel.....

Skrevet

Fra vi slutta på p-pillen til Edvart ble født gikk det til sammen 3 år, så ting tar tid! Men vi kom fort til utredning (etter å ha prøvd i 1 år) og kom fort fram til at vi trengte ICSI og Edvartsen er resultat av 3 forsøket i forrige runden. Flere slenger seg sikkert på her etter hvert! Ja vi satser på at oktober er måneden, og det passer jo så fint med baby i begynnelsen av juli ;-) Hadde vårbarn sist.

Skrevet

Hallo

Ser ut som det blir forsøk på meg i uke 42 også. Fersk egg:-)

Dette er mitt nest siste forsøk og med det håper jeg på blastocyttdyrkning for å se utviklingen på eggene etter befruktning.

Har startet på spray for legen vil prøve laaang nedregulering på meg denne gangen siden jeg ser ut til å respondere dårlig på kortregime.

Ønsker oss alle lykke til

Klem

Skrevet

Heisann!

Jeg slenger meg på denna jeg også. Skal starte å spraye samme dag som deg HI, 17/9.

Dette er vårt 2. søskenforsøk. Har en gutt fra før, som blir 2 i nov.

Skal krysse fingre og tær for oss alle sammen, om at vi skal få det til :o)

Lykke til jenter!!

Skrevet

Hva er blasto...osv. (ble nysgjerrig her) og hva er egentlig forskjellen på kort og langt regime? Har jo vært i dette "gamet" en stund nå men har aldri helt skjønt hva forskjellen er da jeg alltid har fulgt samme opplegget på Riksen.

Skrevet

2 søskenforsøk på oss begge da (pluss et mislykket frys på meg) og samme spraystart - spennende! Sønnen min er litt eldre enn din født 29 mars 2006.

Skrevet

Når man dyrker eggene deler de seg først i to, så fire, åtte osv..

Ved blastocyttdyrkninge har man eggene i varmeskap i 5 dager for da skal de ha utviklet seg/delt seg så mange ganger at man ikke kan telle antall celler = blastocytter.

Dette gjøres naturlig i livmoren hvis man blir gravid

Grunnen til at legene vil gjøre dette hos meg er at jeg har hatt så mange forsøk, og legen vil se utviklingen på eggene. Om de i det hele tatt utvikler seg!! Og hvis de gjør det så settes det beste egget inn, ellers så kan prøverørsprosessen avsluttes og jeg gå videre i livet

Med langregime menes at man først blir nedregulert med spray for så å begynne på sprøyter for å modne egg

Ved kortregime begynner man direkte på eggmodningssprøyter ved 2-3 mensdag, og etter noen dager får man noen sprøyter for ikke å få eggløsning. Slipper å vente 20 dager etter mens for å begynne på spray og slipper og spraye i ca to uker før man kan begynne på sprøyter. Alt går veldig kjapt og greit med kortregime.

Desverre ser kortregime ut til å ha dårlig innvirkning på eggene mine. Derfor forsøker jeg langregime igjen. Det er ca 1.5 år siden jeg hadde et langt regime sist.

Masse å sette seg inn i...hehe, men det er ikke nødvendig så lenge regimer på Riksen passer for deg. Og det har det gjort til nå og da krysser vi fingre og tær for at det funker for deg igjen:-)

Skrevet

Ja da er det langregime jeg bestandig har hatt da... skjønner litt mere nå ja! Og blasto osv. har jeg hørt om før når du forklarer det. Håper det er løsningen for dere!

Skrevet

Hei igjen.

Jeg har også noen misslykkede fryseforsøk. 3 etter 1. forsøket, og 1 fryseforsøk etter 1.søskenforsøk.

Hvor holder du til da? Jeg holder til i Haugesund.

Skrevet

Jeg hører til Riksen. Ja frys har jeg ikke store trua på, for jeg responderte ikke helt som ønska på medisinene, det ble først et avbrutt forsøk og så neste var sånn på grensa om de ville sette inn eller ikke - 2 flotte egg satte de inn men ingen festa seg. Har ikke flere igjen på frys heller og er egentlig glad for det på en måte, selv om det jo er kjekt som "bonus". Går det ikke veien nå i oktober og vi får på frys vil jeg spørre om det er mulighet for fersk allikevel neste gang og så heller ta frys til slutt. Men håper jo på at oktober er måneden!

Skrevet

Trur kanskje jeg hører til i uke 41-gjengen jeg.

Ønsker dere lykke til :-)

Skrevet

Dytter litt på denne, er vel flere som er i gang med spray nå? Begynte i går. Og jeg har fått så hovent tannkjøtt!

• 2 uker senere...
Skrevet

hei alle sammen:-)

hvordan går det med dere?

Jeg venter spent på menstr i slutten av uka. Da skal jeg inn på UL dag 1 eller 2.....

Det blir spennende.

Skal ha frysef.

Skrevet

Jo da, sprayer som bare det og hetetoktene kommer og går... har i tillegg blitt forkjøla og hatt en gutt hjemme med ørebetennelse samt vi har hund nr 2 på 4 mnd, så egentlig ikke fått tenkt så mye over at vi snart skal inn - og det er like greitt, men fredagen begynner jeg å stikke og skal ta første blodprøva. Mensen kom akkurat når den skulle så alt i rute foreløpig i alle fall :-) Andre som sliter litt med bivirkningene? Jeg føler meg helt sånn "utapå" meg selv for tida - ullen i huet!

Skrevet

Hei jenter

Jeg har sprayet i flere uker nå, går rundt og enten fryser eller har hetetokter, aldri noe midt i mellom, også merker jeg at humøret blir ustabilt det er det som er det mest slitsomme.

Begynner på puregon sprøytene i morgen. Har ikke fått beskjed om når på dagen, så jeg gjør som sisst og setter dem før jeg går på jobben om morningen. Grunnet høy fsh så har jeg fått dosering som man skulle tro var til en hest, hele 450ie, slå den..

Herregud som jeg håper dette går bra for oss jenter! Nå er det ikke lenge igjen til uthenting!

Synes jeg leser at mange av dere tar en blodprøve eller ultralyd når dere begynner på sprøytene. Har ikke fått tilbud om noen av delene på Haukeland. Vet noen hvordan man kan se at man er nedregulert på ultralyd?

Skrevet

Uke 42 jentene skal komme i guinness rekordbok, da alle får suksess!!

jeg skal ha fryseegg inn i uke 42. går ikke på noe hormoner før, men tar crinone fra innsettdag. Holder til på Haukeland.

NÅ ER DET VÅRES TUR JENTER!!

Skrevet

Jeg kan faktisk ikke huske at jeg har tatt blodprøve ved sprøytestart før jeg heller. Mulig det er noe nytt de har innført på Riksen nå.

Skrevet

Får jeg bli med?

Jeg begynte på spray den 11 september (suprecur), men måtte bytte pga kraftige bivirkninger. Går nå på synarela.

Skal begynne på puregon i morgen, 300IE.

Skal på kontroll i neste uke.

Egguttak/innsetting i uke 42.

Jeg hører til Riksen.

Skrevet

Jeg tok ingen blodprøve, eller UL før oppstart med sprøyter nei......jeg var på UL først etter 10 dager med sprøyter.

det var på St.Olavs

Skrevet

Jeg var oppe grytidlig i dag og satte min første sprøyte før jeg gikk på jobben. Synes jeg kjenner noe allerede jeg. Tror ikke det er innbilning altså. Må det bare popper opp med superegg hos oss alle nå! Spenningen er til å ta å føle på.

Også har jeg funnet fram salviete, har hørt at det skal være bra i denne perioden. Tror uansett ikke at det er skadelig så jeg kan likegodt drikke det som annen te.

Hvordan går det med dere jenter?

Skrevet

Heia jenter :o)

Jeg skal også ha uttak/innsett i uke 42. Begynte på sprøyter i går. 300 IE Puregon og 150 IE Menopur. Jeg har også forhøyet FSH så det forklarer nok høye doser :o) Jeg måtte ta blodprøve for å se om jeg var skikkelig nedregulert før oppstart med sprøyter. Blodprøven forrige uke viste en LH på 4,7 noe som var for høyt til at jeg kunne begynne. Fikk stresset meg til å ta en ny på tirs (og tigget meg til lyn-rask analyse på sykehuset) og den var heldigvis under 3,0 slik at jeg kunne begynne i går. Grunnen til at en skal ta en slik blodprøve er at dersom LH verdien er for høy, kan det forringe eggkvaliteten. Nå skal det være sagt at dersom en nedreguleres over et langt tidsrom er LH som regel lav, men vet ikke om det kan være noe av grunnen til at ikke alle klinikker sjekker dette?? Jeg hører foresten til på Medicus :)

Ønsker dere alle lykke til videre i prosessen, og håper på mange positive tester her etterhvert!! :o)))

Klem

Skrevet

hei alle 42 ukere!

jeg er i rute.......Mensen kom igår! Så jeg må på UL i løpet av helga for å evt. stikke hull på eventuelle cyster.......

Regner med dette går greit, det sa iallefall legen. Håper alt ligger til rette etter helgen:-)

Tvi Tvi alle 42 jenter!!!!!!!!!!

Klem

Skrevet

Hei jenter jeg melder meg inn her :-) jeg er på 6 sprøytedag i dag på 75 ie gonal-f (kort nedregulering) og regner med at jeg skal ha uttak/innsetting i uke 42 :o) dette er mitt andre forsøk, og denne gangen skal det gå :o)

Skrevet

Her blir det fryseforsøk i uke 42 , Porsgrunn. Blir 1 søskenforsøk...men har selvfølgelig INGEN forhåpninger.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...