Jewel m/jente får gutt Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 med faste tider og sove på? Og står dere da opp samme tid hver morgen? Har en snupp på 7 mnd som til nå idag ikke villet sove. Vært opp siden 9. Ellers så pleier hun og sove to kanskje tre ganger iløpet av den dag. Kjenner at jeg blir litt sliten av og ikke vite når hun vil sove. Og når jeg prøve og få henne til og sove, ender det i ramaskrik og irritasjon.
nungo Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Jenat vår er 8 måneder og vi har hatt faste sovetider på dagtid noen måneder nå. Akkurat nå holder vi dog på å redusere fra tre til to lurer på dagtid. Vi står alltid opp rundt kl. 6 hver da. Første blund blir da fra ca. 8:30 - 10:00. Neste lur ca. fra 13:00 - 14:30. Leggetid kl. 19:00. Det med søvn, kan være utrolig slitsom. Når man akkurat tror at NÅ har vi funnet en rytme, da lager de gjerne om på det :-) Enkelte dager kan det jo også være noe som plager de, f.eks. forkjølelse, tenner el.l. som gjør at de har vanskelig ved å sove.
Antro Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 om hun står opp klokken 9, er det ikke så rart om hun ikke vil legge seg på dagen. Spørs når hun legger seg for kvelden det. Er noe ant med bebiser som våkner i 6 tiden..de trenger ofte flere lange naps utover dagn..hun jenten din sover seg kanskje ferdig på morgenen..
Jewel m/jente får gutt Skrevet 10. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. september 2008 Antro: Det hører til sjeldenhetene at hun sover så lenge som idag. Våkner vanligvis kl 7 også står vi opp nærmere kl 8. Hun legger seg kl 19 på kvelden. Hun sovna nå halv 2, så får vi se hvor lenge hun sover. Da var hun overtrøtt, har gnidd seg i øya og gjespa i flere timer. Flere som vil dele erfaringer?
Zitro Skrevet 10. september 2008 #5 Skrevet 10. september 2008 Vi har litt faste tider nå... Er stort sett oppe kl 07 hver da. Sover da igjen kl 09.30 til 11.30. Og neste lur er da ca i 15 tiden, og da soves det 1 time. Har bare dem 2 lurene om dagen og hun er 6 mnd. Natta er kl 19.
simba>>>3gutter Skrevet 10. september 2008 #6 Skrevet 10. september 2008 Vi har faste sove rutiner på vår tre mnd mini, han har vel egentlig laget de selv og de har kommet ganske naturlig siden vi stort sett både lever og henter junior i bhg. vi våkner rundt kl 7 og ammer så steller vi oss og drar til barnehagen rundt halv ni -ni, da sove mini en times tid, så sover han ca en og en halv time rundt 12 halv ett, så sover han når vi henter junior i bhg også en liten halv time i fem seks tiden også er han i seng før klokka åtte på kvelden.
kitty08 Skrevet 10. september 2008 #7 Skrevet 10. september 2008 skulle gjerne hatt det, men det blir også veldig lite fleksibelt om alt er "fast". Tenkte å prøve å holde henne våken 3 timer mellom lurene slik at de blir lengre. (Helst to lange fremfor tre korte), men idag var hun så sinnsykt stuptrøtt at jeg kunne ikke forsøke å holde henne våken lenger, så blir vel 3 korte idag. 6 mnd.
Slæsh84 Skrevet 10. september 2008 #8 Skrevet 10. september 2008 Her har vi egentli ingen faste rutiner,tar det ikke så hytt,for jeg ser når hun er trett,sulten ol... Men hun er bare (snart)4mnd og,så har hun akkurat blitt bedre av kolikk som starter når de fleste babyer legger seg vel,rundt 19-20tiden,så derfor har vi ikke hatt sjangs å legge henne da. Men nå når hun ikke har kolikk er hun LYS VÅKEN i 20-21tiden,vil bare drøse ikke sove. Sovner kansje ikke før 21.30/23... Men jeg håper hun ordner seg til etterhvert med rutiner altså.. Pleier å sove til 21,men har da hatt 2-3ganger pupp iløpet av natta.. Så står vi opp,blir kansje trøtt rundt 11-12tiden å sover litt til,men det er som regel det som er den eneste rutinene som jeg husker hun har altså.. Jeg tenker det ordner seg jeg. Det sier moren min og,, mens søsteren min har fått skikkelig rutiner på hennes baby, men hun er snart 7mnd (3mnd eldre enn mi jente) å har kun hatt erstattning lenge.. Det har vel og litt å si tenker jeg... (morsmelk og erstattning)?
Jewel m/jente får gutt Skrevet 10. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 10. september 2008 Ja, jeg innbiller meg at det er lettere og lage rutiner når de kun får erstatning. Det metter jo litt mer og, så de holder sikkert lenger. Snupp får bare mm, så. Hadde ønsket litt faste tider, tenker litt fremover med barnehage osv. Men det går seg vel til... Takk for alle svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå