Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I februar venter jeg baby. Jeg har hatt yrkesretta attføring i snart tre år.Prøvd meg i forskjellige jobber.

Lurer på hva som skjer når jeg får den lille.Vi har nettop kjøpt oss leilighet,jeg og ektemannen min. Jeg skal ta kontakt med nav i neste uke. Håper vi klarer det økonomisk.jeg vil jo være hjemme ett år.

Jeg kan ikke jobbe 100% på grund av sykdom.

Jeg tar litt sangoppdrag av og til,men det er ike mye å leve av.

Mannen min har en vanlig butikkjobb!

Er redd vi må selge leiligheta,hvis jeg må gå på sosialen.er ikke syk nok til å få uførestrygd.

Har også hørt på nyhetene at pappan ikke får permisjon ,når mamman går på yrkesretta attføring.Det er jo synd det er son

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138657834-jeg-har-yrkesretta-attf%C3%B8ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Om du jobber 6 av de siste 10 mnd før permisjon starter får du foreldrepenger selv om du er på yrkesrettet attføring. Trenger ikke ha jobbet fullt, bare sånn at samlet utbetaling blir mer enn engangsstønaden. Jobber du 50% eller mer får far også permisjonsrettigheter. Ofte går det ann å fortsette å være på yrkesrettet attføring selv om du får en baby. Det kommer an på hva slags tiltak du har. Må være uten attføringspenger i 6 uker etter fødsel, så kan du begynne med attføring igjen. En del kurs ol lar seg fint kombinere med å være hjemme med en baby. Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...