Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Hei hei, vet det er mange kloke damer her inne på dette forumet. Jeg har PCO og er nettopp startet med spray i forbindelse med mitt første IVF forsøk. Jeg går på Synarela og skal starte med Menopur 225IE den 25. september om alt går etter planen. Jeg har hørt så mye om overstimulering og avbrutte forsøk hos PCOere, så jeg er veldig interessert i å høre hvilke medisiner og dosering dere har gått på, både i de forsøkene som er blitt avbrutt og de som dere har lykkes med. Ser forøvrig at det er babyboom på forumet akkurat nå, håper den boomen holder seg utover høsten. Klem
Kanskje i år? Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Hadde akkurat samme dosering som deg nå ved sist forsøk(ruger på to gullegg). Ikke overstimulert, men fikk færre egg enn tidligere forsøk. Det sies at Menopur kan gi færre, men BEDRE egg - det er en fordel. Gikk på Menopur 225 IE i 9 dager. Lykke til med forsøket ditt
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 10. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2008 Takk for svar! Nå ble jeg litt beroliget. Har også hørt at Menopur kan gi færre egg men av bedre kvalitet. Så spennende at du er kommet så langt at du er blitt ruger. Krysser ALT jeg har for at det går din vei. Klem
Kanskje i år? Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Takk for det- Jeg håper veldig at det går denne gangen. Dette er 6. innsetting
elmaaani Skrevet 10. september 2008 #5 Skrevet 10. september 2008 Heia! Jeg gikk på 75IE gonal f i 3 dager deretter 112,5IE i 7 dager. Brukte suprecur nesespray...
Brumm Skrevet 10. september 2008 #6 Skrevet 10. september 2008 Legen sa til meg for lenge siden at jeg hadde pco. Hadde så mange follikler, men bare ett eller ingen utviklet seg. Hatt mange avbrutte forsøk. Etter samtale med hausken valgte vi å ta neste forsøk der. Gikk på p-piller 3mnd i forkank, deretter spray og så både menopur og puregon. Dette skal ha en veldig bra kombinasjon. Fikk ut 12 egg på første forsøk der! Det var noe annet! Og jeg som trodde jeg ikke hadde egg..... Også brukt metformin, noe som skal ha en bra innvirkning på pco-ere. Men som hausken sa: Mange med pco som er insulinresistente- det er et av hovedproblemene. Men noen kan være litt resistente, og noen veldig- derfor er dette veldig individuelt. Derfor vil omlegging av kosten ha en stor innvirkning på noen og også bruk av metformin. Uavhengig om en er tykk eller tynn. Lykke til!!!!!!!!!!
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 10. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 10. september 2008 Takk for svar. Brumm, trist å lese om at du mistet din lille spire :-( Mange trøsteklemmer til deg. Håper du lykkes senere! Jeg vet av erfaring at omlegging av kosten + at man går ned i vekt kan være veldig positivt. I fjor gikk jeg ned 12 kg, ble gravid, men mistet dessverre i MA i fjor høst. Metformin har jeg gått på en liten periode, men fikk veldige bivrikninger så jeg sluttet. Men, nå har jeg henta de frem igjen, tenker å trappe gradvis opp, så kanskje det kan fungere bedre. Nå er jeg allerede kvalm av sprayen, så om jeg blir litt mere kvalm av metformin gjør vel ikke noe :-)
Gullblomst Skrevet 10. september 2008 #8 Skrevet 10. september 2008 Hei Turva! Fikk du PM hos meg denne uken? Skrev et langt svar til deg, blant annet om medisindosering, men vet ikke om det ble noe krøll med pc'en da jeg skulle sende meldingen slik at den ikke ble sendt. Dersom du ikke har fått den, skriver jeg gjerne på nytt. Jeg gikk på 150 IE Menopur, men var opprinnelig satt opp på 225 IE, og bare tilfeldigheter gjorde at dosen ble redusert.
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 10. september 2008 #9 Skrevet 10. september 2008 Hei! Jeg gikk på 250 IE puregon begge forsøkene og fikk ut hhv 17 og 16 egg. Det er mange egg i min alder (skyldes PCO), men eggene var ikke av så god kvalitet. På dag 2 var det 5 befruktede egg igjen begge gangene. Første gang (i 2006) ble jeg gravid, overstimulert og fikk en gutt. Gikk også på synarela, men har ikke prøvd metformin. Lykke til med forsøket ditt! mvh
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 10. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 10. september 2008 Hei babyklar - med gutt i magen? Jeg sjekket nettopp og har ikke fått noen PM fra deg denne uka. Er det bra med deg eller? Ser at det er mange som går eller har gått på Menopur og som har hatt god effekt med det, så håper det også gjelder for meg. Det er jo som det sies her at Menopur gir færre egg, men med bedre kvalitet. Fikk du ut mange egg? Fikk du noen på frys?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå