Gjest Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Hadde egentlig planer om å fullføre skoleåret og eksamener da jeg ventet lillegullet.. Men slik kunne det ikke gå, og i stedet for et års permisjon får jeg nå kun et halv år. Jeg har lyst å nyte denne tiden med henne, ikke tenke på skole, men den dårlige samvittigheten gnager på meg når jeg ser på skolebøkene mine.. Hva ville dere gjort, lest i pensumbøkene frem til dere starter på studiene, eller latt det være og heller ta det når den tiden kommer og heller bruke tiden på de små? (Hehe, aller helst kunne jeg tenkt meg å droppe hele utdannelsen og fått meg jobb om et par år i skobutikk, barnevognforhandler, bokbutikk eller no sånt! Men DER setter mannen foten ned..)
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Var i en lignende situasjon selv. Ble ikke ferdig med alle mine eksamener til jul (gikk ut i perm i januar). Jeg endte opp med å gjøre litt skolearbeid når gullet sov, samt at jeg fikk litt hjelp til barnepass av mamma en ukes tid når det nærmet seg innelvering av eksamens oppgaven. Nå skal det sies at gutten min sov svørt lite på dagtid de første 6mnd, og da gikk det meste av denne tiden til husarbeid. Så ble en del sene kvelder. Var ofte litt stress siden jeg måtte jobbe litt med skolen om jeg skulle følge studieprogrammet som normalt når jeg skulle tilbake. Men for å være erlig var det litt godt å tenke på "vanlige" ting innimellom bæsjebleier, gulpekluter osv.. Men her er jo folk forskjellige Vanskelig å si hva du burde gjøre. Dette er jo en spesiell tid som du aldri vil få tilbake. Men samtidig, om du får lest litt nå vil dette kunne frigjøre litt tid når du begynner på skolen igjen... Om du ikke har tenkt å avlegge noen eksamen nå når du har permisjon kan du jo lese litt når du har tid og ork. Eller kanskje du noen som kan passe den lille litt av og til? Forresten, hva studerer du?
Gjest Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 Går på sykepleien. Har innløevert alle studiekrav, hadde bare praksisperiode og eksamener igjen, men fikk rier så jeg måtte kutte det ut. Så har ikke engang første året fullført. Er jo strengt tatt ikke de tyngste studiene jeg har vært borti, men det er jo snakk om menneskeverd, godt og riktig stell på alle plan, så syns det er viktig å kunne fagene, ikke bare i forkant av eksamene. Har lest litt nå og da, men det har gjerne vært i forbindelse med egne "spørsmål" og tanker..
jentelykke + guttelykke Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Hei! Jeg ville ventet med å lese til du begynner på studiene igjen. Du skal være hjemme og kose deg med den lille nå. Det er dumt hvis begge oppgaver blit gjort halvveis, altså ukonsentrert lesing og ukonsentrert mamma. Er for så vidt enig med mannen din, det er veldig greit å avslutte studiene man har begynt på Vanskelig å strte opp igjen.
lille oscar + bebis Skrevet 10. september 2008 #5 Skrevet 10. september 2008 Heisann du! Jeg er også sykepleierstudent:) Jeg var litt heldigere enn deg da... jeg er kommet lenger enn deg, og har faktisk bare 1 praksisperiode igjen. Tok avsluttende eksamen 2 dager før fødselen! Mange kommer til meg og sier: jammen, du kan jo bare ta praksisen nå når du er i permisjon, så kan du begynne å jobbe rett på! Men det vil jeg ikke! Denne lille tiden når de er små er så vanvittig verdifull!! Det skal jeg nyte og få mest mulig ut av, det har jeg bestemt meg for... Ikke ha dårlig samvittighet for å ikke begynne tidligere, det er så mange som har barn samtidig med studier, man blir bare mer strukturert! Sykepleien er jo et "menneskelig" yrke, hvor erfaringer og sympati for andre kommer godt med.... Jeg tror at du gjør det bra jeg om du er en person som er egnet som sykepleier! For da går studiene såå mye lettere, og man trenger ikke pugge, for det ligger i sykepleiermargen;) Må bare skryte litt og si at jeg fikk B på avsluttende eksamen uten å ha lest, tror det er fordi jeg svarte på spørsmålene med det som kom ut av hodet mitt, ikke boka... Venninna mi leste bøkene fra perm til perm i flere måneder (geni uten like) og hu fikk D..
Gjest Skrevet 11. september 2008 #6 Skrevet 11. september 2008 Jeg vil takke for all oppmuntringen, så fra nå av skal jeg la bøkene ligge og kose meg med jenta mi!! Og når det kommer til utdannelsen så skal jeg nok klare den når den tid kommer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå