Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Jeg dusjer jo selvfølgelig hver dag, og skifter klær hver dag, men lukter likevel. Jeg svetter mye mer i underlivet nå som jeg går gravid, og hyppigere vannlatning gjør også at det blir mer lukt. Og jeg kan nok ha en tendens til å ikke få tømt blæra like bra etter hvert do-besøk, så det hender det kommer en dråpe etter at jeg har kledd på meg igjen. Er det noen som har noe tips mot dette? Litt slitsomt og uøkonomisk å måtte vaske buksene hver dag pga lukt. Og det hemmer meg i forhold til samboeren min, jeg synes ikke noe om å ha sex når jeg synes at jeg lukter vondt der nede.. Legg det gjerne ut på skravle for meg om noen vil. Ikke stas å gå ut med fullt nick med et sånt problem
Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 Det er lurt å kjøpe Asan intimservietter og vaske seg i løpet av dagen.. og ikke minst ha truseinnlegg om man "skvetter" litt=) Det gjør det hvertfall enklere å føle seg ren... =)
Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 hei! har du mye utflod eller tykkere utflod enn vanlig? jeg hadde også dette problemet da jeg var gravid, og jeg hadde noe som het garnitella vagitoris eller noe sånt.. fikk penicilin stikkpiller og borte ble det.. ta deg en tur til jordmor eller fastlegen og få de til å ta en prøve av deg..
Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #5 Skrevet 10. september 2008 Har nok ikke sopp, er nok bare at det blir mer svett der nede, og lukter mer urin siden det blir hyppigere do-besøk. Har vurdert å begynne med truseinnlegg, men synes det blir litt tett der nede med det også. Men må nok bare gjøre det for å skåne klesvasken litt
Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #6 Skrevet 10. september 2008 Utfloden var mye tykkere i starten av graviditeten, men nå har jeg nesten ikke utflod i det hele tatt, så tror ikke det er det heller.
Gjest Skrevet 10. september 2008 #7 Skrevet 10. september 2008 Hvis det lukter litt fiskeaktig så er det trolig bakteriell vaginose som er like vanlig som sopp. Skal finnes reseptfrie middler på apotek, men ofte er det like greit å gå til legen å få hjelp sideen det kan være litt vanskelig å bli kvitt til tider hvis det har fått utvikle deg. Årsaken er at en bakteriestamma har overtatt og ph-miljøet ikke her helt riktig. Det skyldes ubalanse i underlivet og bør forbygges ved at man bruker bommulsundertøy til daglig, vasker kun med rent vann nedentil.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #8 Skrevet 10. september 2008 hei jeg plages med det samme som deg :-( jeg har heller ikke sopp eller infeksjon der nede, men likvel så svetter jeg og dette gjorde jeg også før graviditeten. jeg plages med å svette lett i fra hode også, men det er tross alt bedre enn der nede ..... tenk så fint om noen kunne hjelpe oss med dette da hadde vi blitt spart for mange bekymringer og stor klesvask. lykke til med ditt svangerskap
Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #9 Skrevet 10. september 2008 Noen ganger kan det jo også handle om selve luktesansen vår mens vi er gravide? Jeg sier ikke at man ikke skal sjekke opp ting hvis det virker som noe er galt, men jeg syntes iallefall ALT luktet vondt de første 3-4 månedene av graviditeten, inkludert meg selv. Jeg følte f.eks at en fuktighetskrem som jeg alltid hadde brukt og likt plutselig fikk huden min til å lukte helt grusomt. Jeg skjønte ikke hva som fikk meg til å lukte så ekkelt (det var bare jeg som syntes det...) før jeg sluttet med fuktighetskremen og plutselig luktet "normalt" igjen. Samme med underlivet, følte det luktet helt annerledes enn før, men er ganske sikker på at det 'egentlig' ikke gjorde det.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #10 Skrevet 10. september 2008 Noen flere med tips? Kanskje noen kan legge det ut på DIB skravle, kanskje lettere å få flere sar der? HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå