Gå til innhold

Føderiket,Oslo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke født der, men har født to barn på ABC, og det er jo samme greia. Skal føde min tredje der i november. Jeg synes jo åpenbart at det er et fantastisk tilbud. Nå synes jo jeg at smertestillende er underordnet i fødselssituasjonen, da. For meg er det viktigere å være på et sted der jeg blir tatt på alvor, kan delta og være med på å ta avgjørelser, og at jeg føler meg trygg. Også kan man føde i badekar, og det er supert, både med tanke på revning og at det er litt smertelindrende. Det er lettere å finne en god stilling i vann enn i en fødeseng.

Hei. Jeg har ikke født på Føderiket, men går til kontroller der og føder der antagelig om et par måneder. Dette blir min tredje fødsel, og for meg var valget enkelt: Det viktigste for meg er tryggheten på at jeg har noen hos meg hele tiden under fødsel, at jeg er kjent der, dvs. kjenner lokalene og "policyen" som råder og vet at jeg har medbestemmelse. På sykehus har jeg følt meg overlatt til meg selv og tilfeldighetene.

-Men er enig med deg - skulle veldig gjerne hatt litt lystgass i tillegg til den ytre tryggheten, men når man ikke kan få både i pose og sekk, er det lystgassen som veier lettest for min del.

Har du vært på omvisning der nede? Hvis du ikke har det, anbefaler jeg deg å ta kontakt og be om det (22 98 00 80) I tillegg tilbyr de gravidegym en gang per uke (koster penger, men er også for gravide som ikke skal føde på Føderiket). Det fokuseres det på avslapning og også på pusting og stillinger som kan være nyttige under fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...