Egen-liten Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Dette har jeg skrevet før, men det er så lenge siden. Og så fant jeg den lille notislappen i en skuff, så her kommer det: Gode vitaminer og mineraler for sædcellene- ¤ Selen, 200 mg pr dag er en antioksidant viktig for bevegelsesevnen og dannelsen av friske celler ¤ Sink, 30 mg pr dag for dannelse av sunne spermier ¤ C-vitamin for beskyttelse og hindre klumping ¤ E-vitamin for å trenge seg inn i eggcella ¤ Essensielle fettsyrer (forskjellige omega bl.a.) for god kvalitet og bevegelsesevne Anbefalt oppbevaring for "balla" : fritt og kjølig.....
Kanskje i år? Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Vil bare legge til det som har hjulpet mannen her i huset(i tilleg til opprinnelig liste): ¤ Selen, 200 mg pr dag er en antioksidant viktig for bevegelsesevnen og dannelsen av friske celler ¤ Sink, 30 mg pr dag for dannelse av sunne spermier ¤ C-vitamin for beskyttelse og hindre klumping ¤ E-vitamin for å trenge seg inn i eggcella ¤ Essensielle fettsyrer (forskjellige omega bl.a.) for god kvalitet og bevegelsesevne * Smoothie * Nøtter * Sunn kosthold * Morsjon
Liza-76 Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 Takk for denne listen, må visst ut og shoppe vitaminer og andre sunne saker, jeg... Vet dere hvor mye C og hvor mye E som anbefales? Har det virkelig hjulpet for mannen din, Kanskje i år? Hilsen en fortvilet Liza-76
Kanskje i år? Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Ja, mannen hadde i starten dårlig kvalitet - noe annet enn ICSI var uaktuelt for oss. Dette var i 2005 - Nå tre år etter har kvaliteten blitt MYE bedre - kvalitet, kvantitet og bevegelighet var merkbart bedre. Legen var imponert og ville vite HVA mannen hadde gjort annerledes. Og det er: Sink,smoothies, nøtter, sunn koshold, morsjon, og omega 3. I tillegg røker ikke mannen. Så for oss har dette hjulpet. Vi fikk ved sist forsøk befruktning både ved ICSI og IVF. Lykke til!
Liza-76 Skrevet 10. september 2008 #5 Skrevet 10. september 2008 Det er icsi som er aktuelt for oss også... Gynekologen hørtes så optimistisk ut, fikk inntrykk av at det var gode muligheter for at det skulle lykkes på første forsøk... Nå lurer jeg på om det bare var for at vi ikke helt skulle miste motet... Tror ikke jeg orker å vente i tre år til...
Kanskje i år? Skrevet 10. september 2008 #6 Skrevet 10. september 2008 Ikke la deg skremme av mine 3 år! ICSI er et bra alternativ. MANGE blir gravide ved ICSI. Jeg ville bare skissere at det med dårlig kvalitet hos mannen KAN forandre seg. Men når det er sagt så gikk det leeenge før mannen avla ny prøve, så vi er usikre om vhor lenge etter vitaminer og annet kvaliteten bedret seg. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå