ble mamma 1.juli 08 Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 ser jenta mi har fått litt ørevoks. vet ikke om alle små har dette, men hvordan tar dere det bort? tørr dere å bruke q-tips helt ytterst i øret (før øregangen begynner)?
trillemamma Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Jeg har alltid trodd at man kun skal vaske ytterst i ørene og la øregangene være i fred. Voksen kommer som regel ut av seg selv. Alternativt, sa legen til meg at jeg kunne dryppe litt matolje inn i øret, da løsner det som sitter fast i løpet av et par dager. Dette fungerte veldig bra på meg, men om det kan gjøres på babyer også, er jeg litt usikker på.
Fullrulle86 Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 Du kan jo kjøpe q-tips for babyer på apoteket! koster 20 kr tror jeg å di er sånn at du ikke får di lenger inn enn du skal:o) de er liksomtynne på tuppen men bredere rundt liksom:o) jeg bruker disse etter at han har badet for å tørke vekk vannet med:o)
Jewel m/jente får gutt Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Du får de samme q-tipsene til baby for 5 kroner på meny.
anne* Skrevet 10. september 2008 #5 Skrevet 10. september 2008 det anbefales å ikke fjerne ørevoks, både på voksne og små. Så det hadde kommet ny forskning som var helt klar på dette nå. Voksen tar med seg bort mange uhunskheter som ikke skal inn i øret etc. Jeg var hos øre nese hals spesialist for noen år siden. Hadde jo vaska ørene mine ekstra godt hehe Han sa "Ja, her var det jo rent" og så sa han at jeg skulle slutte med å bruke noe særlig q-tips. det var litt ekkelt i en periode da det kom mer voks, men nå har jeg nesten ingenting! Det regulerer nemlig seg selv, så driver du og fjerner, så produserer du mer, også på babyen din.
Ludoline Skrevet 10. september 2008 #6 Skrevet 10. september 2008 Hun snakker da om å fjerne helt ytters i øret, ikke inne i øregangen. Jeg synes det er udelikat med ørevoks som synes, både på voksne og barn. Jeg fjerner derfor det som synes helt ytterst, enten med Kleenex rundt min egen finger eller veldig forsiktig med Q-tips. Som sagt, ikke inne i øregangen, men helt ytterst, ved åpningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå