Mage igjen? *mistet i uke 10* Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Jeg er nå 8 fullgåtte uker, og fant ut av graviditeten da vi var rundt fire uker på vei. I starten syntes jeg at jeg kjente noe nederst i magen hele tiden, men nå for tiden kjenner jeg ingenting! Er det bare det at jeg var mer oppmerksom i begynnelsen, eller er det noe galt? De to forrige ukene har brystene min blitt fastere og med det vært litt ømme, men nå er ikke de heller ømme lenger... Jeg har ikke vært plaget med kvalme, annet enn hvis jeg er skikkelig sulten...men, nå synes jeg ikke jeg er det heller lenger. Har vært inne på tanken å ta en ny graviditetstest bare for å sjekke at jeg virkelig er gravid, og at jeg ikke har innbilt meg det hele tiden. Tok jo fire positive tester over to dager da vi oppdaget det. Er jeg hysterisk?
Underveis --> Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Det er nok ikke så uvanlig å lure på om det hele er inbildning, men det er nok rett ;-) Jeg er i uke 13 og kjenner ikke noe i det hele tatt, bortsett fra at brystene har blitt større. Trodde forøvrig jeg hadde sluppet unna svangerskapskvalme og alt det der da jeg var i uke 8, men det var feil. Det kom det også, og gikk over ganske fort. Det kommer nok og vært fornøyd med at du ikke plages med noe ;-)
Mage igjen? *mistet i uke 10* Skrevet 10. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2008 Tusen takk for svar Jeg falt for fristelsen, og måtte ta en test...og den var heldigvis positiv den også... Høres sikkert teit ut å ta en test nå, men det var betryggende å se at den var positiv! Så herfra og til vi har vært hos legen, vil jeg leve i troen på at å ikke kjenne noe er positivt!
smilan Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Hei du... Det er virkelig lenge å vente på spark ja, er i uke 18 nå og kjenner ingen ting ennå... Men var hos jordmor for 2 uker siden og hørte lyden sånn at jeg vet nå at det er noen der inne... Lykke til videre.. !
Gjest Skrevet 13. september 2008 #5 Skrevet 13. september 2008 Eneste jeg med sikkerhet kan si at jeg har kjent siden jeg var 6 uker på vei er tissatrengtheten. Jeg er snart dyr i drift så mye dopapir bruker jeg om dagen... Men var nok 13-14 uker på vei før jeg følte at kroppen var veldig annerledes, bortsett fra ømme bryster litt sånn nå og da. Det som er litt vanskelig er at det er ulikt for alle (virker det som) det her med hvor mye man kjenner eller ikke. Selv kjente jeg veldig lite i begynnelsen, etter 5 tester og en ultralyd vet jeg nå med sikkerhet at jeg er gravid;-) Er nå 23 uker på vei og kjenner daglig liv, men det kom ikke før i uke 20. Følelsen av liv altså...
LillaGorilla♥♥ Skrevet 23. september 2008 #6 Skrevet 23. september 2008 Kjenner ikke så mye jeg heller, så jeg har tatt 4 tester oppigjennom som alle viser det samme:) Har bare ømme bryster, er litt ekstra trøtt og må tisse masse- men merker ikke noe i magen eller sånt.
Christine- Skrevet 25. september 2008 #8 Skrevet 25. september 2008 Jeg merker ikke på kroppen min i det hele tatt at jeg var gravid før ungen begynte å sparke i uke 20. Hadde ikke kvalme eller noenting, så det er ikke noe å bekymre seg over:) Det blir nok bedre når du kommer over 12 uker, og ikke har så mye å bekymre deg for lenger.. Syns du heller bare skal føle deg heldig som ikke merker noe til graviditeten:)
smilan Skrevet 25. september 2008 #9 Skrevet 25. september 2008 Skjønner frustrasjonen ja... jeg har heller ikke kjent noe ennå å jeg er 19+1 i dag... Ikke hatt noen vondet eller noe annet enn sure muskler når jeg trener.. Venter bare på sparkene skal komme. Var på ul i forrige uke, der var det en vilter jente inni.. Morkaka ligger forran så jeg har ingen høye forhåpninger ennå.. Lykke til..
Christine- Skrevet 27. september 2008 #10 Skrevet 27. september 2008 Hva fader er det å skrive? Idiot!
Gjest Skrevet 27. september 2008 #11 Skrevet 27. september 2008 Til anonym - er du helt sløv eller, man skriver da ikke slikt. Ærlig talt. Skjerp deg!!! Slapp helt av du, jeg kjente ikke liv før jeg var sikkert nærmer uke 25 enn 20, så du har lenge igjen. Husk at babyen din er så liten og har god plass i livmoren. Det er først nå i 3. trimester at jeg virkelig kjenner godt med liv, når plassen er minimal. Dette går helt fint, ingen grunn til bekymring ;o)
veronica22 Skrevet 28. september 2008 #12 Skrevet 28. september 2008 Jeg er i uke 34 nå og kjenner liv hele dagen, men første gang jeg ble oppmerksom på at det var barnet jeg kjente var i uke 17-18. Bekreftelsen kom vel under ultralyd når jeg såg vidunderet sparke fra seg. Tror ikke du skal bekymre deg, og heller ikke håpe på de store bevegelsene ennå når fosteret knapt nok har fått bein å sparke fra med. Så det at du kjenner lite, eller ingenting kan jeg forsikre deg om at er helt normalt:D Når fosteret begynner å bevege seg kan jeg beskrive det som en fiskehale som dunker så vidt til deg inni magen et sted. Gled deg, men samtidig vil jeg bare si at det er individuelt, og at du kanskje ikke kjenner så mye før du får se bebisen på ultralyden;) Lykke til! Du har MYE å glede deg til!
smilan Skrevet 28. september 2008 #13 Skrevet 28. september 2008 Tøfft å signere med anonym å når man svarer på den måten gitt... Attegårann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå