tobias og en til i magen:) Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Hei, jeg har gitt min sønn flaske med mme siden han var 6 uker gammel, og med jevne mellomrom så blir jeg litt bekymret for dette med det som står om bisphernol-a( er det sånn det skrives...) vi har byttet flasker med jevne mellomrom, men vi har brukt dr.brown fra starten av, men siden han snart er 8 mnd så bruker vi også avent og den born free flaskene... vi har hele tiden brukt nykokt vann når vi blander ut mme, og fått høre at dette er helt greit, og babyen vokser som han skal... Jeg tenker jo som så at de som selger flaskene må jo kunnskap om dette her....for vi har jo spurt hele tiden om dette i babybutikkene, om flaskene er sikre. Hva tenker dere om dette?Jeg føler ikke at jeg er hysterisk, har lest om den norske flasken som har blitt laget, trøst(?), men veit noen om den kan brukes til eldre babyer også?forstod det sånt at den var best til nyfødde...men kan hende jeg har misforstått..
Zitro Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Jeg flaska opp min første gutt... tenkte litt over det, men slo meg til ro meg at her i Norge har vi så strenge regler på ting at hvis det hadde vært den minste fare for barnet så hadde flaskene blitt fjernet fra markedet. Han fikk mat fra Avent og lever i beste velgående i dag!
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 Jeg gav hun eldste vår flaske fra ca 2 ukers alder, og hun er en frisk og sunn 2,5 åring i dag. Hadde ikke hørt om at det kunne være noe farlig med flaskene jeg da, og som hun over her sier så har vi ganske strenge lover og krav til alt mulig her i norge så jeg tror nok det er ganske så trygt..
Gjest Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Bruker Bambino, Sano og Avent Ultivent(?). Ikke bekymret for noen verdens ting, bare glad vi endelig fant flasker hun klarte å drikke fra! Ikke er hun syk, aldri hatt kolikk/luftsmerter osv.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 10. september 2008 #5 Skrevet 10. september 2008 Du skriver at du ikke føler deg hysterisk, men det vil jeg si litt at du er. Klart du vil bare det beste for barnet ditt, slik alle vil. Men tenker også sann at det hadde ikke blitt solgt om det var veldig farlig. Har nå også selv en flaskegutt, som har blitt ammet. Men har Avent flasker som vi har brukt hele tiden. Nå er det bare 2 flasker om dagen men nå tar vi rent vann rett fra springen siden han er over 6 måneder. Jeg klarer ikke se hva som er galt og hva de har fjernet og gjort bedre i den andre typen flasker. Men du får prøve og se om du merker noe på barnet ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå