*søtesmå* Skrevet 10. september 2008 #1 Del Skrevet 10. september 2008 Jeg er 26 uker på vei og har i den siste uken slitt veldig med smertefulle kynnere. Jeg har nå vært borte fra jobb i noen dager med egenmelding, men liker ikke å gjøre det da jeg føler at jeg "snylter" på jobben. Jeg har hatt kontakt med min lege, men det har vært umulig å få time før om en uke. Da jeg ringte og fikk snakket med ham, ville han helst ikke "blandes inn" før jeg hadde brukt opp egenmeldingsdagene mine (8 dager), og ba meg derfor vente til min time om en uke. Jeg føler at ingen tror på meg når jeg sier at jeg er sliten og stresset, og derfor får kynnere. Det er vanskelig for meg. Er det noen andre som er i samme situasjon som meg? Hva gjør/har dere gjort? Hva bør jeg gjøre? Håper på noen å snakke litt med. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138656673-vanskelig-f%C3%B8ler-at-ingen-tror-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 10. september 2008 #2 Del Skrevet 10. september 2008 Dette er en ganske kjip situasjon som jeg har vært i selv. Det kan kanskje være en trøst at mange føler det sånn. Men man burde absolutt føle at man blir forstått når man gir uttrykk om at man er sliten og faktisk har begynt å få smertefulle kynnere!! Jeg måtte få et TIA-anfall og sendes til sykehus før jeg endelig kunne sykemelde meg. (50%) Jeg var så utrolig sliten, og begynte å få sterke kynnere. Men det jeg fikk høre var at "svangerskap er ingen sykdom", og alle forventa at jeg skulle holde ut til fødselspermisjonen starta. For det hadde de andre gjort... I hjemmehjelpen, kan du tenke deg?? Mye stress, lite folk, tunge løft, vasking, støvsuging, rett og slett et veldig tungt arbeidsmiljø for en gravid. Tungt for hvem som helst egentlig. Nå har jeg vært 100% sykemeldt siden jeg var 30 uker på vei, pga for kort livmorhals og det tror jeg faktisk skyldes jobben. Så jeg sier bare: Du og babyen er viktigst!! Prøv å overse de som ikke klarer å forstå at du faktisk ikke bør jobbe mere nå!!! Jeg sa det til kollegaene mine: "Det er ikke noe moro å gå hjemme, men jeg må tenke på babyens beste!" Tror de forstod det Lykke til, dette går bra. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138656673-vanskelig-f%C3%B8ler-at-ingen-tror-meg/#findComment-138657682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
1968 Skrevet 18. september 2008 #3 Del Skrevet 18. september 2008 hei der :-) Tro på deg sjøl. Jeg fikk barne mitt tre mnd, for idlig pga jeg hørte på at jeg ikke var syk selv om jeg var gravid., Så i dette svangerskapet er jeg sykemeldt fra den enejobben . :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138656673-vanskelig-f%C3%B8ler-at-ingen-tror-meg/#findComment-138718557 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #4 Del Skrevet 20. september 2008 Det du bør gjøre er å få deg en sykemelding slika t du kan få slappet av litt. Å ha kynnere er et tegn på at man er for sliten, og det kan være en masse grunner til det, bla jobb og psykisk stress! Om de ikke tror deg på jobb, så kan de umulig ha vært gravide og kjent det på kroppen!!! Dette er en periode du skal prioritere å ta hensyn til deg selv og din helse, og alle de signalene kroppen din sender deg!! Kynnere er signaler som kroppen sender ut når du er i ferd med å dra strikken for langt! Du skal jobbe til du er 67 år......... dette er snakk om noen uker eller mnd av ditt liv! Og dessuten så vil det ikke koste arbeidsgiveren din ei krone, om du er bekymret for å snylte på dem! De betaler antagelig de første 16 dagene av sykemeldingen din, men det er noe de kan søke NAV om å få dekket. Det gjør de så lenge det er svangerskapsrelaterte plager du har. Snakk med legen din om diagnosen! Og i tillegg så PLIKTER arbeidsgiver å tilrettelegge arbeidssituasjonen din!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138656673-vanskelig-f%C3%B8ler-at-ingen-tror-meg/#findComment-138732848 Del på andre sider Flere delingsvalg…
eref Skrevet 22. september 2008 #5 Del Skrevet 22. september 2008 Ja dette er en vanskelig situasjon som jeg tror mange kjenner seg igjen i. Selv fikk jeg sykmelding etter å ha mast veldig mye. Det jeg til slutt gjorde var at jeg ringte legekontoret og overdrev ganske mye kan du si, slik at jeg fikk time på dagen. Da jeg kom til legen sa jeg rett ut at dette går ikke lengre, jeg må ha sykmelding NÅ! Det fikk jeg for fjorten dager, i mellomtiden tok jeg kontakt med jordmor og beklaget meg til henne og sa rett ut at jeg er trøtt og skikkelig sliten, hun tok så kontakt med legen og sa at jeg ikke kunne tilbake i jobb før jeg selv sa at jeg følte meg klar for det. Er nå i uke 30 og fortsatt 100% SM og jeg føler at det er det beste for meg og babyen i magen - jeg har tross alt en liten jente på 1 år og en mann som også vil ha oppmerksomhet. Jeg er sykepleier og kjenner gangen i systemet kan du si. Det er guffent gjort å overdrive, men må man så må man. Er man gravid bør man tenke på seg selv og barnet!! Jeg jobber på et sykehjem og har mange tunge løft og en travel arbeidshverdag derfor føler jeg ikke at jeg har de kreftene og det overskuddet som kreves akkurat nå for å utføre jobben min tilfredsstillende, i tilleg har jeg dager med skikkelig bekkenløsning. Fikk tilrettelagt arbeid av arb.giver den første tiden, en de påsto at de ikke fikk betalt for det av NAV og trekke meg i lønn kunne de jo ikke gjøre, så da ble det sykmelding på meg i stdet for at jeg skulle gå tilbake og jobbe uten tilrettelegging. Giddet ikke å krangle med arb.giver - det tar krefter det å. LYKKE TIL - STÅ PÅ:-)) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138656673-vanskelig-f%C3%B8ler-at-ingen-tror-meg/#findComment-138745472 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrsMilla Skrevet 28. oktober 2008 #6 Del Skrevet 28. oktober 2008 Hei, Legesentrene har hastetimer som de ikke booker inn, så om situasjonen vurderes som alvolig nok kan de ta deg inn på kun noen timer. Gi beskjed om at du har behov for hastetime NÅ, er utslitt og at kynnerne er såpass kraftige at du ikke bare er arbeidsufør, men også har akutt behov for hjelp mtp kynnerne med en gang. Det som er triggeren her for legen er hvorvidt du har behov for akutt hjelp eller ikke, og i den uken du er nå med stadig mer smertefulle kynnere, kan dette kanskje vurderes som akutt! Egenmeldingsdagene har da altså ikke noe å si, siden du må inn til vurdering snarest, og da kan han også skrive ut sykemelding når du først er der. Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138656673-vanskelig-f%C3%B8ler-at-ingen-tror-meg/#findComment-138998967 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå