Gå til innhold

Hei dere som gir mme! Noen spm:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har ei jente på 1 mnd som jeg både ammer og nå etterhvert også får mme. Ca 3-4 ganger pr dag supplerer jeg med mme. Og jeg har tatt litt malt i flaskene for å unngå forstoppelse. Men det virker som hun sliter med magen, hun kaver og promper hele natten og det går ut over søvnen både om natten og dagen. Hun har ikke avføring så ofte (1-2 g i døgnet) og når den kommer er det med et brak og ganske mye, men det er helt flytende. Så hun kan jo ike være forstoppet heller? Kan det være at malten har motsatt effekt? At den gir ubehag? Bør jeg gi mindre malt, eller mer?Noen som har opplevd dette som kan gi råd eller tips? Desperat ettter søøøvn.....:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde det samme en periode, men malten skapte kaos her.. hehe :)

Hun fikk veldig mye luft og vondt i magen av det, så kan jo prøve uten ? Evnt mindre malt, skal være max en spiseskje om dagen.

Skrevet

Hun får ikke treg mage når hun får både mm og mme, det er malten som gir henne ubehag i magen.

Jenta mi også får begge deler og har hatt aldri treg mage. Jeg var veldig usikker om hun trengte malt i melken da jeg begynte med nan, men hun ble veldig plaget med luft av malten!

Og ja det er helt vanlig at de promper mye når de får både mm og mme!

Prøv å kutte ut malten og se hvordan det går!

Lykke til!

Skrevet

Jenta vår får også begge deler, men vi har ikke brukt malt. Istedet får hun litt minifom. Og så får hun fennikel-te med sukker i. Det gjør at hun ikke får så mye luft og den luften som er kommer ut lettere.

Fennikel-te med sukker: Kok te som vist på pakken. Ha to ts sukker i en kopp og tøm oppi ca 0,5 dl te. Gis før måltid og ellers når det kniper som værst.

Dessuten har vi gått fra NAN til Hipp til Collett, så hos oss fungerer collett best.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...