Lillie25 Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Vesla vår har sovet i vår seng siden hun ble født. Hun er nå 3.5 mnd. Hun har begynt å våkne veldig ofte om natten. Da skal hun ha "puppen" for å kose. Dette begynner å bli veldig slitsomt. Derfor ønsker vi nå å prøve å få henne til å sove i egen seng, for å se om det vil hjelpe henne å sove bedre om natten. I går bysset jeg, la henne ned, hun skriker, jeg tar henne opp, bysser, legger henne ned, hun skriker osv Holdt på i nesten to timer før hun sovnet. Så gikk det 30 min så var hun våken igjen. Fortsatte slik jeg hadde gjort tidligere, og etter en halv time var hun i seng igjen. Da sov hun i to timer, da tok jeg henne opp i min seng...orket ikke begynne på`n igjen I tillegg er hun så ømfintelig, hun sovner relativt fort hos meg, men våkner med en gang jeg legger henne ned. Jeg skjønner at dette er en kamp jeg må ta, men er så usikker på hvordan jeg skal gå frem... Noen som har erfaring fra lignende situasjon. Hvordan gjorde dere tilvenningen? Fungerte det? Ønsker å høre både fra de det har fungert for, og de det ikke har fungert for! Håper noen har noe å dele med meg.
VerdensBeste Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Jeg har ikke noe peiling på hva som er rett og ikke på leggerutiner osv, men jeg fant ut en måte som funket med oss.. Jenta mi har alltid skulle sitte på fanget ha pupp osv, tror hun har blitt vant med å bli båret og sove med meg pgs kolikk så måtte bare prøve rundt 3 mnd aldern.. Men jeg badet henne før hun skulle legge seg om natten, så fikk hun pupp inne på rommet på senga mi, og da roet hun seg godt, vugget henne litt til hun nesten sovnet, og la henne i senga. Da begynte hun som regel å gråte men da satt jeg bare ved siden av senga og sang til henne og holdt henne i hånden opp mot nesen hennes.. ( sånn hun likte det ) Da sovnet hun hvertfall uten at jeg vugget henne.. Tror det er dumt å ta henne opp fra sengen egentlig ?? prøv å roe henne mens hun ligger i senga istedet ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå