Gå til innhold

Skravletråd for 30+damene

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så hyggelig, da: ) Takk for omtanken! Her er formen veldig varierende, men det jeg sliter mest med er kvalmen som starter i det jeg reiser meg fra sengen og som ebber ut ved tre-firetiden. Da er livet veldig godt: )

Jeg er sykemeldt en uke for å se på om det hjelper, så nå sover jeg 12 timer om natten, trodde ikke det var mulig...hihi.

I dag skal jeg på ultralyd igjen, det blir spennende å se forandring fra sist uke. Jeg får tett oppfølging pga SA og gr utenfor livmor nå i år. Føles bra: )

Håper dere andre har det fint!

Heisann! Veldig god ide!

Min form er bra :-) Har masse symptomer, men ingen som ikke er til å leve med. Heldigvis ikke veldig kvalm, bare litt når jeg ikke har spist på en stund.

Vurderer å bestille en privat UL bare for å se om ting er der de skal, siden jeg går og bekymrer meg litt for ExU og andre ting som kan være galt.

Ellers har redeinstinktene slått inn.. Selvfølgelig alt for tidlig å kjøpe inn noe større, men har fått helt vogndilla, så driver stadig og kikker litt. Føler meg egentlig litt teit siden det er så tidlig :-) Andre som har fått dilla på babyting?

Heisann :-)

Jeg hiver meg inn her sammen med dere :-) Jeg er 5+1 i dag og formen er i grunnen grei. Jeg kan ikke skryte på meg så mye energi for tiden men det er å leve med.

Vi har fått hjelp til å få det til (assistert befruktning) og det er en veldig etterlengtet spire jeg bærer på :-) Gleder meg til fortsettelsen!!!!

Buksene er allerede for trange og jeg lurer veldig på hvor lenge vi klarer å holde det for oss selv!!

Så hyggelig initiativ denne skravletråden var :-)

Formen er bra, litt kvalm fra lunch og frem mot ettermiddagen, trøtt, ellers nesten litt lite symptomer.... Skulle av og til ønske at det var enda litt mer, samtidig vet jeg at jeg bør være takknemlig :-) Jeg sier som ikø29; gleder meg til fortsettelsen!

Heisann! Koselig ja!

Jeg var til første kontroll i dag, tidlig fordi jeg måtte ha GU av diverse årsaker. Legen mente at jeg er i uke 8 og har termin i april, selv mener jeg at jeg er i uke 7 (lange sykluser) og har termin i mai, gadd ikke diskutere dette med henne, vi får heller vente og se til ultralyden, foreløbig holder jeg meg her på maiklubben ;-)

Tok altså GU, celleprøve (utvendig, ikke inne i livmorhalsen)

leverte urinprøve og tok ørten glass med blodprøver.

Fikk beskjed på labben om at jeg må ha med urinprøve på hver kontroll, er dette vanlig??

Så fikk jeg med den svangerskapsboka, men legen ville vente med å fylle ut helsekort til neste kontroll som blir 6.oktober (ca uke 12)

Hun ville også vente med å lytte etter hjerte etc til neste gang.. litt skuffet der, men men!

Ellers er formen nesten urovekkende fin, jeg har litt ømme pupper og brystvorter, noen dager mer ømme enn andre. Puppene har vokst fra liten 75B til stor 75B, må kjøpe nye BH-er hvis vokser mer! Og litt smerter/murring i livmorsområdet, dette også varierende. Litt trøtt og uggen enkelte dager, men stort sett føler jeg meg helt som vanlig!! Nesten litt skummelt at jeg kjenner så lite, men skal vel bare være glad til...

Annonse

Godt å vite at man ikke er gal. Jeg synes liksom at jeg har for lite symptomer... Jeg vet jo at det er noen der, for gynekologen fant "et lite svangerskap" med innvendig UL for seks dager siden, men jeg greier ikke å fri meg fra redsel for å miste. Kan liksom ikke helt skjønne at det skal gå bra- har jo hørt om så mange det ikke har gått bra med her inne.

Har fått "menssmerter" i korsryggen, men det kan komme av at jeg sitter så mye foran pc'en på en ikke altfor god stol...

Ellers er jeg trøtt, litt kvalm om kveldene, ØM i puppene, luft i magen (rødme) og veldig sulten- dessuten er jeg veldig lettrørt- begynte å grine av Scrubs i går- er det lov?

Men, som flere andre sier, jeg bryr meg lite om hvorvidt jeg blir kvalm og trøtt eller hva det nå blir, så lenge det kommer en frisk unge ut av det i mai : )

Så god ide. Jeg er 5 + 2 og formen er overraskende god. Fikk ømme bryster ganske tidlig, mensmurring, sliten og vondt i hodet varierer fra dag til dag. Var kvalm og veldig uvel noen få dager men ikke nå.

Har ikke følt noe særlig i dag og blir fort redd for at det vil ende med SA, men vet jo at formen vil kunne variere fra dag til dag.

HAr veldig lyst til å finne frem tidligere barnetøy etter mine to frøkner og kjempe lyst til å kjøpe vogn, men får vente til det er mer sikkert og fortalt de rundt oss om nyheten.

Jeg har begynt å bli veldig kvalm for en ukes tid siden,heldigvis kommer det og går lit. Har to jenter fra før og var kvalm med de også. Må innrømme at det hadde vært koselig med en gutt denne gangen, men det er selvfølgelig viktigst at barnet er friskt. Gleder meg til kvalmen gir seg. Lurte på å ha en ultralyd i uke 12 bare for å være helt sikkert at alt er bra.

Så koselig med egen skravletråd! :)

Formen her er også veldig bra. Har bare litt småsymptomer i varierende grad, og noen dager føler jeg meg egentlig ikke særlig gravid i det hele tatt. Var litt uvel i noen dager, men det har gått over for lengst... nå er det litt ømme pupper, oppblåst mage, litt kviser og stikking i magen innimellom, men generelt veldig lite. Blir jo litt bekymra av det også (er førstegangs), men satser på at alt går bra, og at legen bekrefter det når jeg skal dit i neste uke. Godt å høre at det er flere her i samme situasjon også!

Har også veldig lyst til å starte shoppingen, men foreløpig titter og planlegger jeg bare... det er jo for tidlig til noe annet!

Hei.

Jeg har termin 12. mai. Har en kvalme som kommer og går. Noen dager står jeg med hodet i do. Systemet er tregt, men det hjelper med linfrø og yougurt. Ellers har jeg blitt er usannsynelig trøtt og slapp de siste dagene. Føler kroppen min lagrer så mye den kan og føler jeg ser gravid ut allerede. Selv om det er lenge til jeg hadde tenkt til å si noe til noen. Hvordan skal dette gå? Flere her som er utrolig slappe?

Lykke til alle her inne. Det er så koselig å ha dere.

Annonse

Jeg har også også økende kvalm siste dagene, men foreløpig bare når det er gått en stund siden jeg har spist. Vi er jo kommet like langt (6+3 i dag) :-) Puppene er også veldig ømme, men ellers er jeg fortsatt i relativt god form. Skal til gynekolog om 6 dager for å ta celleprøve og se på lengden av livmorhalsen (er konisert) og da håper jeg jeg kan få se at spira ligger der den skal, og kanskje se et hjerte slå? Veldig spent, men litt synd at samboeren ikke kan være med da han er opptatt på jobb.. Håper det går bra med dere andre, og at kvalmen ikke blir for ille for dere som rammes!

Jeg er i uke 5 nå, og har egentlig ikke så mange symptomer. Kanskje litt ømhet i brystene, og så er jeg temmelig trøtt om dagene. Det jeg faktisk har merket mest til, er at bekkenet begynner å krangle allerede. Skal til lege i dag for å få rekvisisjon til fysioterapi, og så har jeg fått time hos fysioen om ei uke. Da er det bare å sette igang med å trene, trene, trene.... Noen andre som merker at bekkenet er der allerede?

Like langt vi ja! :) Og kjenner også kvalmen aller mest når det har gått en stund siden jeg har spist... våkner av det om natten, til og med, men nå har jeg Mariekjeks i skuffen, så jeg kommer meg igjennom arbeidsdagen i hvert fall!

Håper det går bra hos gynekologen i neste uke, da! :) Jeg skal til legen på torsdag, og er veldig spent, for legen min har ultralydutstyr, og derfor har jeg et lite håp om å få se en bitteliten spire jeg også... men om ikke, så skal det i alle fall være godt å "komme i gang". Man føler seg liksom litt mer gravid når man kan snakke med noen om det (og det er ikke så mange som vet det enda ellers, hehe).

Har du planer om at sambo skal være med på alle undersøkelser? Min sambo gleder seg til ordinær ultralyd... har liksom ikke spurt han om å være med på noen andre timer foreløpig.

Ha en fin dag, alle 30+damene! :)

Så spennende på torsdag, da! Jeg er veldig interessert i å høre hva du evt fikk se på UL :-)

Har ikke tenkt å ta med samboeren på kontrollene, annet enn de som involverer ultralyd. Han har (forståelig nok) litt problemer med å fatte at jeg er gravid, siden han ikke kjenner det på kroppen slik som jeg. Tenkte derfor at det kunne være en ide at han får se spira. Men kan jo ta med bilde hjem :-) Ellers gleder jeg meg jo til å få se noe mer håndfast, jeg også. Skal jeg ikke på svangerskapskontroll hos fastlege før i uke 12, denne timen hos gyn kommer i tillegg.

Lykke til på torsdag, shimi, og en strålende dag til dere alle :-)

Hei:)godt å høyre at andre har det nett som meg,jeg har også litt mensmurring og er veeeldig lettrørt.Jeg har tre barn fra før og er ekstra redd for dette her svangerskapet,hadde en blødning etter trening forrige uke,men det er vist ganske normalt.Gratulere med graviditeten forresten,dette er gøy:)

Sambo fikk se bilde av spiren i dag, men har var ikke imponert ennå... synes egentlig ikke det så ut som noen ting, hehe! Men så er den heller ikke så veldig mye ennå, da... en klump på 8 mm med et bankende hjerte! Men fantastisk å se, og innse at det faktisk er noe der inne som vokser. Ganske utrolig! :)

Legen anslo at jeg var 7+0 i dag utfra størrelsen på spiren, og at hjertet kanskje hadde begynt å banke for 1 dag eller 2 siden. Armer og bein er ikke begynt å vokse ennå, så man kunne se mye mer om et par uker, mente han (men jeg får ta en titt igjen om 3 uker, så det blir spennende å se utviklingen altså).

Gled deg til ultralyd... det ble mye mer virkelig for meg etterpå, i hvert fall! :)

Hei hei:-)

Jeg er førstegangsfødende og skal til første kontroll nå på onsdag! Har egentlig hatt alle symptomene som ramses opp, men spesiellt er jeg øm i brystene, samt at de har vokst. Må nok kjøpe nye i større størrelse snart. Er utrolig trett hele tiden og legger meg tidligere enn jeg noensinne før har gjort. I tillegg er jeg sulten konstant, så jeg må nok passe meg litt...:-) Er ennå ikke veldig kvalm, men kjenner det iblant dersom jeg blir sulten. Krysser selvfølgelig fingrene for at det ikke blir verre enn dette.

Det verste er nesten å ikke få fortalrt det til familie og venner:-) tenkt å vente til vi eventuellt har vært på Ul...

Klem:-)

Hei så gøy da med 30+ jeg er 35år, uke 7+1 og tar meg stadig i å tro på det som står på egen side at du er i uke 8 og utviklings beskrivelse der, men det som står på siden der er jo egentlig en uke til.. ja ja ømme pupper, tidvis trøtt og vaskeklut etter full arbeidsdag ...tenker kanskje og spørre om bitte litt redusert arb tid bare en time for å se om det hjelper litt..har nesten vært litt redd ett par ganger denne uka for jeg er så utrolig sliten før jeg kommer meg hjem på senga...

skal på ul på torsdag og vil jo gjerne se at hjerte slår + eventuelle andre fine ting...hehe det blir i uke 8 da så..det er vel ikke så mye å se..men men..

lykke til å ha en fin helg da 30+ ere

Hei, hei Raffen!

Jeg er 7 fullgåtte uker i dag. Det er faktisk riktig det som står om at du er i uke 8. Det kalles uke 8 (eller egentlig mer riktig åttende uke) fra 7 fullgåtte til 8 fullgåtte uker. Når du er 8+1 går du over i uke 9 :-) Jeg har alltid syntes dette har vært forvirrende, men tror jeg har lært det nå.. Så det er bare å tro på utviklingsbeskrivelsene :-) God helg til deg også!!

flott ide!

jeg er ca 7 uke på vei, førstegangsfødene.

er ca en måned til legekontroll, blir spennende det.

formen er ikke så verst, men blir veldig kvalm om jeg ikke spiser regelmessig. på jobb går det greit enda, men føler meg litt slapp/tom for energi. mannen er bare hjemme i helgene så det er koselig å ha noen å skravle med her :)

lykke til alle sammen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...