Gå til innhold

Keisersnitt uke 37?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei :) Jeg tok keisersnitt nå for 5 dager siden og var akkurat startet i uke 38. Jeg har ikke hatt noen komplikasjoner og det har ikke prinsessen min heller :) Husk at barnet er ferdig vokst nå og trenger bare ligge der for å blir fet ;) Eller noe liknende... hehe, det er ikke farlig, men selcsagt er det jo bedre om hun/han ligger i magen så lenge som mulig. Det eneste jeg slet med etter keisersnittet var at jeg heller ville ha født normalt. Det er jo følelses messig det da..

Samme dagen som jeg tok ks var jeg oppe og gikk på egen maskin og dro hjem fire dager senere :) Null problem. Eneste er at det er kjipt å bæsje. Er ikke like lett å presse med ks..:P

Håper alt ordner seg :)

• 4 uker senere...

jeg tok ks når jeg var ca 37+4...babyen min hadde problemer med pusten og pusta på seg en pneumothorax, så hadde jeg vist d jeg vet i dag hadde jeg villet vente lenger før han kom ut....det var en gutt da, jentene er jo ofte sterkere.....

Det de sier er at når babyen er 37 fullgåtte er den "ferdig" til å komme ut, men likevel ser de stor forskjell (sånn generelt) på hvor gode lungene er på slutten. Derfor vil de gjerne at babyen skal ligge i magen så lenge som mulig.

Min første kom 2 uker på overtid med hastesnitt (fosterasfyksi), så han hadde problemer med pusten. Våte lunger.

Min andre kom med planlagt i uke 35+3 og hadde mindre problem med pusten, men pga han var så dårlig fikk han ikke nok oksygen likevel og måtte ha tilførsel. Han måtte hjelpes igang litt, men det må mange unger som kommer med ks. Men han var "sprek" til å være så tidlig født og så syk.

Min tredje kom med planlagt 12 dager før termin og hadde ingen problemer med pusten! Hun pusta og skreik mens de dro henne ut.

• 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...