Gå til innhold

Dato for keisersnitt.

leodora

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 6 oktober, og tvilling en ligger i sete, har gjort det siden juni, så jeg tror ikke hun snur seg. Tvilling to har ligget i alle mulige leier.

Jeg ønsker keisersnitt, men har ikke fått noen dato ennå,siden det er så lenge til termin. (under 4 uker nå) Men både lege og jordmor tror de kommer før tiden.

Dere som har fått planlagt keisersnitt, hvor tidlig fikk dere dato for dette?

Fortsetter under...

Hei Leodora :)

Jeg har termin 29. sept og minstejenta (tv1) har ligget i seteleie de to siste mnd.. Størstejenta i hodeleie like lenge. Legen sa for 1 1/2 mnd siden at hvis tv1 ikke endret stilling så ville d bli keisersnitt ca 1 uke til 10 dager før termin, dvs senest 22. sept... ¨Har snakket med jm på sykehuset hvor jeg skal føde som forteller at de opr planlagt ks mandager og onsdager, og at min ks mest sannsynlig blir i førstkommende uke... meeeeen... skal til lege i morgen som da setter en dato for ks.... Jeg synes det har vært tungt å ikke vite NÅR ks skal skje... de kunne jo satt datoen for lenge siden... i mine øyne da.... Alle kjente og kjære spør meg dgl når ks blir.... og jeg kan ikke svare engang.... tungvint....

Hvilket sykehus skal du føde på?

Jeg hadde det akkurat som deg, tv1 i sete. Jeg snakka med legen og fikk innvilga ks da det var 4 uker til termin. Fikk brev i posten dagen etter jeg hadde vært der med dato for ks, som da ble ei uke før terminen. Jeg synes du skal ringe og få time på sykehuset og få en dato fort. Spesielt siden lege og jordmor mener de kommer før tid. Da er det bare tullete av dem å ikke bestille ks til deg!!!! For når du skal ha planlagt ks så skal du jo ha ks uansett om fødselen starter før.. Hvis fødselen skulle starte før du får dato, kan du jo risikere at de som er på jobb på føden den dagen ønsker at du skal prøve å føde vaginalt. Legen min spurte meg om jeg ville prøve vanlig først hvis fødslen starta av seg selv, og det sa jeg nei til.Også at det ikke skulle stå i journalen at jeg ville prøve først, for det var helt uaktuelt.

Masse lykke til!!! Jeg er forøvrig superglad for at jeg valgte ks, dro hjem to dager etter og har ikke vært hemma av smerter eller såret i det hele tatt!!!!

Hei.

Takk for svar. Skal til fastlegen idag, og da skal jeg fortelle at jeg vil ha dato, og at hun får hjelpe til med det. Har ul på Kongsvinger sykehus neste onsdag. Da er det 4 uker siden slimproppen gikk.

Jentene i magen var ca 3 kg på kontroll forrige uke, og jeg har ca 1 time til sykehuset, og er enslig. Derfor hadde det vært veldig fint med dato. Formen min er heller ikke god, derfor synes jeg det er ekstra tungt og ikke få en dato, og vite at ting er planlagt i forhold til fødsel.

Comon m/2 nurk - så fint at du fikk dato for ks, og lykke til. Det er flere som gleder seg til å få de to små ut av magen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...