Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Snuppa begynte med mamma da hun var 7.5 mnd. Strax 8 mnd nå, akkurat begynt å si hei, men ikke pappa.. Hva er vanlig??
fødte på termin 5/5 Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 ha ha ha.. rart med denne linken. Drømte i natt at hun sa mamma. Men det var selvfølgelig bare drøm da min datter er 4 mnd.
lille_Harepus Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 Mamma har han vell sagt siden han var 7 måneder. Han sier mmmm når han får mat., og idag ( 7 måneder og 15 dager) begynte han å si baba, håper pappa kommer snart
Tjea6 Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Frøkna mi har nå de siste dagene begynt å si mamamama.He he:) SÅ MOROMT.. Hun er 7 1/2mnd:)
anne* Skrevet 10. september 2008 #5 Skrevet 10. september 2008 Jenta mi er 6mnd, hun sier mammamammamamma og pappapappapappa hehehe men hun skjønner jo ikke hva det er hun sier da, bare jeg som liker å tro det av og til;-)
SuperGlad Skrevet 10. september 2008 #6 Skrevet 10. september 2008 Gutten min sa mamma fra han var 4 mnd, men brukte det ikke bevisst før han var 6 mnd. han har en søster som e kun 16 mnd eldre så vil tro han har lært av henne. Pappa sa han få uker etter.
RødRev Skrevet 10. september 2008 #7 Skrevet 10. september 2008 Tja, det er jo alltid vanskelig å vite hva som er bevisst eller tilfeldig.. Men vår er nå snart åtte mnd og lager lyder som LIGNER på mamma og pappa (har sagt det skikkelog også et par ganger), men det virker veldig ofte som om lydene brukes på rett sted, hehe.. Vet ikke.. Men det kommer jo etter hvert likevel.
ja08 Skrevet 10. september 2008 #8 Skrevet 10. september 2008 Idag har min 7 mndr.gml.gutt sagt veldig mye mamma og pappa. Han har sagt ordene tidligere, i tillegg til Hei, men aldri vært så ivrig som idag. Tror han nå er mer bevisst at han behersker ordene, dessuten får han jo en overveldende positiv respons på det fra en stolt mamma:O)
trippeltopp Skrevet 10. september 2008 #9 Skrevet 10. september 2008 Oi, her var det mange som var tidlig ute synes jeg. Min lille sier verken mamma eller pappa. Kun dada og masse babling. Han er 7,5 mnd, men det kommer vel med tid og stunder.
VerdensBeste Skrevet 10. september 2008 #12 Skrevet 10. september 2008 Jenta mi på 8 mnd har sagt mamma og pappa siden hun var 7 mnd ca, sa faktisk pappa først.. meeeeen, hun sier ikke det fordi hun vet at det er det jeg og pappan er, er nok bare fordi hun hermer etter oss gitt Hun sier nei og rister på hodet og, haha.. men er nok ganske så tilært forstår nok ikke helt meningen med ordene enda
Ranveig R Skrevet 10. september 2008 #13 Skrevet 10. september 2008 Jenta vår sa mamma bevisst då ho var nesten 10 mnd. Første ord. Ungar er veldig forskjellige, storebroren sa mamma, pappa, pus, pupp og meir då han var like gamal, samt at han peikte på bilete av dyr i bøker og sa riktige lydar til dei ulike dyra... Bedagelige, lille jenta vår )
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 10. september 2008 #14 Skrevet 10. september 2008 ingen under på 14 dager klarer å si mamma og pappa.. heller som regel ikke rundt 4 mnd....litt vel tidlig
SuperGlad Skrevet 11. september 2008 #15 Skrevet 11. september 2008 Gutten min sa faktisk mamma fra 4 mnd, ropte mamma fra sengen sin, men jeg vet jo å visste også da at han ikke brukte det bevisst. Litt vel tidlig ja men slik var det.
<3 2008 <3 2012 <3 Skrevet 11. september 2008 #16 Skrevet 11. september 2008 Jenta vår er 7.5 mnd og har i de siste dagene begynt å si dadadada:) Bare babler foreløpig, men mor er like stolt av dadada som mamama
tiltiderensom Skrevet 11. september 2008 #17 Skrevet 11. september 2008 Den 20. blir poden 8 mnd og han sier ikke mamma og ikke pappa, ikke gagga og ikke dadda, men mange lyder kommer. Høye hviiin og eeeeeeEEEeeeEEEEEeee! Litt B-b-b-b..... Ikke sier han hei eller nei. Han er baby!!! Han smiler og ler og ser seg nyskjerrig rundt. Hviiiner når noe er gøy og peser som en hun når han blir ivrig. Han har alltid vært en liten coool fyr med et lurt smil:-) Snakketøyet kommer nok tidsnok i gang;-) Enn så lenge snakker storesøster like mye som en hel flokk!! Hehe.... Nå må jeg løpe for nå " roper'n " fra senga :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå