Gå til innhold

soving... igjen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

har ei jente på snart 7mnd som har begynt å våkne hver halvtime! fra 1900 til 0700. jeg er hjemme alene med henne fra mandag til fredag og det eneste som hjelper er amming... når klokken begynner å nærme seg 12 på natta er det ikke lenger bare å legge henne i sengen heller, da gir hun seg ikke før hun får sove i min seng... dette fører selvsagt til at jeg sover utrolig dårlig! blir uopplagt, trøtt og lite energi til overs for å leke med lille gullet vårt.

har den siste tiden blitt tatt hånd om av sambo når han er hjemme, men akkurat når det begynner å merkes noe bedring så skal jo han reise på jobb igjen, og da er det tilbake til samme gamle leksa..

noen med råd? anything!

har prøvd, smokke, vannflaske og alt det der:S, nytter kun når pappan gjør det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen???

har nå gitt opp og vi har stått opp. ser ingen vits å i tvinge ei lys våken jente til å sove når hun bare hyler uansett hvor jeg legger henne. nå hjelper visst ikke pupp lengre heller :(

er ganske desperat her

Skrevet

Uff! føler med deg...Er det noe hun har nettpp begynt med? Hvordan sov hun før?

Skrevet

Har du utelukket at hun har vondt i ørene? Da våkner de ofte etter en halv times tid.

Hvis hun ikke har vondt noe sted, og spiser godt på dagen, ville jeg prøvd å være litt streng.

Det har vi gjort. Vår er 9 mnd, men våknet flere ganger på natta for å få mat/kos. Nå har hun ikke fått nattservering på ca ei uke, og det går helt fint. Hun våkner og hyler litt, men vi går inn til henne, tar henne opp, tilbyr vann, roer henne ned, legger henne i senga og går ut. Hvis hun fortsatt hyler, venter vi noen minutter og gjør det samme. Venter så litt lenger og gjør akkurat likt igjen. Men det skal sies at hun ikke hyler i ett. Hun roer seg litt, sutrer litt, hyler litt, roer seg, sovner litt, våkner igjen..osv. I natt tok det ca en halv time før hun sovner skikkelig igjen. Første natta tok det litt over en time.

Det viktigste du kan gjøre, tror jeg, er å bestemme deg for et opplegg og så følge det. Husk at det er DU som er sjefen, ikke ungen. :o)

Lykke til!

Skrevet

føler med deg! Vi sliter også big time med sovinga med vår jente på 6mnd. Våkner veldig mye om natta nå. Det er dumt at samboeren din er borte! Hun vil ikke roe seg med meg... lukter bare mat og blir oppspilt/forvirra sa de på helsestasjonen, så her er det pappa som tar nettene. Hun ammes fortsatt 2-3 ganger på natta.

Skrevet

jeg føler virkelig med deg. vi har sliti og sliter mye med å få til søvnen vi og. har derfor lest en del på dette med søvn.

tulla mi våkner ofte etter en halvt på dagtid og vil da opp. det kan jo ha noe av samme årsak som at jenta di våkner så ofte på natten etter en halv t. men ganska vanskelig å gi råd uten å vite hvordan du legger henne osv:)

jeg kan jo nevne det vi har funnet ut hos oss da, så kan du se om det kan være noe av de samme problemene dere har..

jenta mi våkner ivertfall hvis hun sovner under byssing eller på puppen eller lignende. hvis hun sovner av seg selv er det større sjangse for at hun sover lenger.. dette fordi at de små har søvn faser på ca en halv t, og i overgangen mellom søvn fasene er man våken i et pr sekunder for å gå videre til neste fase. hvis man er avhengig av å hjelp til å sovne vil mange babyer våkne opp mellom fasene for å trenge hjelp til å sovne igjen. hvis man sovner av seg selv så sover man ofte gjennom disse fasene uten at vi voksne merker at de har vært våkne..

skjønner du?

ikke sikkert dette har relevans for deg og mulig du vet det fra før. men tenkte bare nevne det i tilfelle;)

Skrevet

HI her:)

takk for respons:)

legger henne våken i senga, som regel går d raskt å få henne til å sovne... men, må også som regel inn på soverommet hos henne flere ganger den første halvtimen. ser tilsynelatende ut som hun sover, men åpenbart ikke... da holder det å legge ei hånd på brystet hennes og "hysje" stille.

kan heller ikke si jeg merker noe til at hunskal ha vondt noe sted. hun smiler hele dagen og er svært sosial og aktiv av seg.

hun har holdt på slik i litt over 1mnd nå, må si jeg er sliten.... blir jo til at man ser frem til helgene for å få litt "fri"..

i og med at hun er såpass aktiv så har jeg ingen rolige stunder på dagtid heller. hun sover som regel når vi er ute å triller, kan jo ikke akkurat legge meg til å sove på en bussholdeplass heller:)

så her er det for tiden fullt kjør hele døgnet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...