Gå til innhold

Amming etter keisersitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mitt forrige (og første barn) keisersnitt hadde jeg veldig lite melk, og melken kom aldri ordentlig i gang heller. Måtte begynne med mme og sølte mye med "kopp", derfor brukte vi flaske. Da ville ikke jenta vår ha puppen mer, hvis ikke det var på morgningen og det rant lett ut. Er det noe jeg kan gjøre denne gangen for at det skal gå lettere? Er så redd for at jeg ikke skal få melk denne gangen heller. Ønsker veldig å få til ammingen, noe jeg ikke fikk til forrige gang. Noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har nok ingen ting med keisersnitt å gjøre dette. Jeg har tatt keisersnitt og her fullammer vi fortsatt. Jenta er snart 4 mnd.

Mange som kan slite med melken første gang, men som har masse melk neste gang og motsatt. Det er bare å legge ungen til brystet så ofte som mulig til begynne med. Minimum hver 3 time.

Lykke til!

Skrevet

tok keisersnitt, prematur baby, dødssyk selv. Ble lite amming i starten (de første dagene). Fullammer likevel (6 mnd).

Tror det er viktig å slappe av i fht. det - anspenner du deg så knyter det seg også (på sykehuset sa de at mammaer med store med. problemer sjelden eller aldri hadde problemer med melkeproduksjonen fordi de ikke rakk å bekymre seg over det)

I stedet for flaske kan du bruke kopp for å ikke få flaske som foretrukket. Hvis du bruker flaske anbefaler jeg smukker som er trege (boots apotek sine tre-pakk med flasker har trege smokker, kan bestilles på nett).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...