Gå til innhold

Kor stor har babyen din blitt ved 10 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var på kontroll i dag, 10 mnd og 5 dagar gamal.

Ved fødsel var ho 4540g, 54cm og 37cm rundt hovudet

Ved 10 mnd er ho 9185g, 75cm og 45,7cm rundt hovudet.

Har dermed lagt på seg 4645g, vokst 21cm og blitt 8,7cm større i toppen. Ho kryper ikkje, men ålar seg på magen, kan vinke og seie mamma. Smilande og blid jente utan tenner :o)

Korleis er det med dei andre på denne alderen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er snuppa 11 mnd. Da hun var 10 mnd var hun 69 cm og 9 kg. En liten energibombe som krabber og går rundt bordet og babler høyyyyt! For det meste veldig blid og glad, men kan også bli rasende sint! Hun har fått 2 tenner nede ved 6 mnd alder og ved 10 mnd tittet de 2 fortenna oppe også fram. Det er en herlig tid, så mye som skjer og så morsomme de blir etterhvert. Kos deg med jenta di!

Skrevet

Da min var 10 mnd var han litt over 9 kg og 71,5 cm lang.

Nå er han 11 mnd og har vel ikke gått opp så mye,snart kontroll.

Ved fødsel var han 3680g og 52cm og 37 cm i hodeomkrets :)

Han kan veldig mye nå :D

Sier mamma,pappa,titt tei, baby, thh,

Vinker hei og hadet, klapper hendene når vi synger bake bake søte:), gir meg nuss og klem da jeg spør, viser hvor stor han er, spiller på slurva, leker borte titt tei,rister på hodet da jeg sier nei, og smiler og er en fornøyd liten go gutt! Han krabber og reiser seg overalt, står stødig alene, setter seg fra stående stilling, og tatt sine første skritt :D *stolt mamma*

De er så skjønne i denne alderen...

Skrevet

På 10 mnd kontrollen (der hun var 9,5 mnd) så veide hun 10 kg og var 71 cm.

Ved fødsel var hun 4440 g og 55 cm.

Hun ble 10 mnd forrige uke, og på den uken lærte hun seg å sette seg opp, reise seg opp og å krype! Så her skjer ting i rekordfart!

Ellers klapper hun søte for harde livet, viser hvor stor hun er, etteraper alle grimaser vi gjør (utrolig herlig!!), vinker og prater/synger i vei! Sier mamma, pappa, dadda, tante (tate), nam, takk (for første gang i dag, takket da jeg gav henne smokken)

Det er så spennende, noe nytt som skjer hver eneste dag!

Skrevet

Åja,det glemte jeg.. Min sier også nam nam og takk takk:) kommer på mer da jeg leser om andre:D

Kommer nesten noen nye ord hver dag nå, de tar etter utrolig fort..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...