Gå til innhold

Flere med eksem-babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

HVordan er det med dere? har akkurat fått vite at min baby er et "eksem-barn" skal bruke kortisonsalve på han over lang tid.... Hva må jeg være obs på fremover mtp ALT!!!!

Kjenner INGEN som har det så føler meg veldig usikker her....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, lillefrøken har atopisk eksem:( Hun hadde ganske stygge sår en stund, brukte 3 kortisonkurer etter hverandre. Nå har hun hatt en bra periode en stund, men har eksem hele tiden. Siden hun fikk det når hun var 2 mnd og til nå (10 mnd) har hun hatt eksem hele tiden.

Synes også alt er veldig vanskelig:( Vi er henvist til eksemskole, så håper det blir snart. Har du undersøkt om det er noe sånt tilbud der du bor?

http://www.naaf.no/no/Fakta/Eksem/Behandling_av_atopisk_eksem_og_kontakteksem_-_NAAFs_informasjonsbrosjyre/

http://www.eksemskolen.no/

Skrevet

Har ei jente på 6 mndr med atopisk eksem. Du må belage deg på smøring, smøring og atter smøring... Men her liker hun det faktisk! Blir jo nesten som babymassasje:-) Vi har nettopp begynt med grøt og er spent på om hun har noen matvareallergier, siden vi har litt av slikt i slekta. Men er ikke alle eksembarn som har allergi, da.

Ellers passer vi på å ha det kjølig på soverommet, slik at hun ikke skal klø seg så mye på natta. Tar på sokker på hendene hvis det er ekstra ille en kveld. Passer på å alltid ha korte negler! Bruker allergivennlig vaskemiddel og unngår tøymykner. Hittil har hun tålt ullbodyer ganske godt, men der må man vel prøve seg fram. Går heller ikke i svømmehallen med henne - da blir det mye verre.

Lykke til - det går nok bra!

Skrevet

tusen takk for svar!!! Hper vi kan holde kontakt og dele erafringer med hverandre? Må finne mer ut om eksemskolen! Finnes den bare i Tromsø??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...