Gå til innhold

Be om gradert sykemelding eller holde ut litt til?!

Anbefalte innlegg

Er 22 uker på vei. Jobber mer enn 100% uten at noen av lederne mine kan svare meg på hvorfor enda jeg har tatt det opp flere ganger. Dvs at jeg går 40 timer i uka med en hel haug med barn (skole og sfo). Og nå kjenner jeg at jeg begynner å bli sliten...

Bekkenet mitt verker mer og mer (får behandling) og jeg har ingen energi når jeg kommer hjem til mann og barn hjemme. Synes det er vanskelig å få tilrettelegging på jobben og ender stadig opp med å måtte bryte inn i krangler, løfte unna uvillige/sinna unger osv. I dag var det en som kastet en bil midt i ansiktet på meg og jeg ville bare sette meg ned og grine pga at jeg blir sliten og frustrert... Ingen kjekk situasjon. Får også mer og mer kynnere når jeg blir stressa og sliten.

Skal til legen om drøye 3 uker, men vurderer å ta kontakt for å be om gradert sykemelding før den tid... Men så er jeg redd det er for tidlig? Er 4 mnd igjen av svangerskapet og å gå hjemme er ikke veldig moro det heller.

Noen som er i en lignende situasjon? Er så usikker på om jeg skal "bite tennene sammen" en stund til. Jeg klarer det jo!! Men samtidig vet jeg ikke om denne jobben er verdt å slite seg helt ut for.....

Sorry klaging, men har en dårlig dag her....;)

Fortsetter under...

Jeg ville uten tvil tatt ut gradert sykemelding i en sånn situasjon, og vil råde deg til å ta hensyn til deg selv, kroppen din, og babyen i magen, det er mye viktigere enn jobben. Husk at bekkenplager kan følge de uheldige i årevis etter en fødsel, og kanskje det beste som kan gjøres for å forebygge, er å lytte til kroppens signaler, og ta det rolig når det trengs. Kanskje vil du få tilbake overskuddet til familien og behandling/trening ved å kutte ned/ut jobben. Ruging er ikke oppskrytt!

jeg har tatt ut gradert sykmelding, så nå jobber jeg annenhver dag bare... Føler jeg må såpass mye på jobb, ellers går jeg på veggen her hjemme! Prøvde 100%sykmelding ei uke, men det gjorde meg nesten bare verre:P så 50% er perfekt:)

Så gjør det du føler er rett for deg, familien din og ikke minst den lille i magen!:)

heia er helt enig med at du må lytte til kroppen din. ta ut gradert sykmeld. det er det beste for både deg og babyen. enklere å yte mere på jobben også. selv er jeg 70% sykmeldt. det er veldig godt, føler jeg har energi igjen til de som er hjemme også.

Du og babyen skal gå foran jobben.

du skal jo ha igjen noe energi når babyen kommer også.

Takk for svar!:)

Var fremdeles helt utslitt da jeg våknet i dag morges, så mannen min kommanderte meg til legen. Der fikk jeg en 50% sykemelding frem til neste legebesøk, så får vi se hvordan det går! Er hvertfall noen kilo lettere....:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...