Gå til innhold

Hjelpestønad. Kronisk syke barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal søke om dette nå. Holder det at legen skriver en bekreftelse på at barnet har denne diagnose, som vi vedlegger søknaden, eller må han skrive inn på selve søknaden (siste side)?

Vi bor langt unna denne spesialisten, hadde vært enklere om han bare kunne skrive denne bekreftelsen og sende til oss enn at vi må dra inn for å få han til å underskrive på selve søknaden. Da kan vi fylle ut selve søknaden og legge ved bekreftelsen fra legen.

Diagnosen er astma og vi utredes også for mulig melke allergi/intolleranse

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi sendte med utfyllt søknads skjema fra legen. Vet dessverre ikke om dette er noe krav, men jeg vil nå tro det ettersom det finnes et slikt skjema.

Kopi av tips fra Eksemmamma fra aaenorge.com - forum

" Hjelpestønad skal gå på den tiden EKSTRA et eksembarn trenger i forhold til et friskt barn. Ta tiden på morgen og kveldsstell, evnt hva dere gjør om natta , dårlige perioder skal være standard, hvor lang tid det tar hos spesialist+ hvor ofte, hvor lang tid tar det til apotekbesøk for å handle på resept + kremer og salver,hvor lang tid tar det å vaske klær EKSTRA, hvor lang tid tar det å kjøpe ekstra klær, skifte ekstra på sengetøy+ vask, hvor lang tid tar det å avtale med barnehage/skole/barnets venner og foreldre i forbindelse med feks bursdag og allergi, osv osv."

Kansje du er klar over det fra før ... men ville bare nevne det for det har nok en stor betydning.

Lykke til.

Hilsen søskenmamma

htttp://www.sosken.blogspot.com

Skrevet

jeg har to barn,en med litt astma og eksem,og en med moderat astma og alvorlig eksem.

her skrev jeg selv søknaden,der hvor jeg selv skulle søke,mens legen skrev der hvor hans skulle skrive,så sendte legen det inn,men nå ble alt dette gjort på voksentoppen.

ta deg en tur til nav snakk med dem,så ringer du legen dere har som er enten barnelege eller spesialist, (for er bare dem som kan skrive,holder ikke med fastlegen) så snakker du med han/hun,så finner du ut av det.

lykke til.

www.simensindre.blogspot.com

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...