Gå til innhold

Liktorn under begge føttene, holder på å bli gaaal! au!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt liktornplaster, men tror ikke det funker noe spesielt.

Finnes et andre ting man kan gjøre for å få de vekk? og hvorfor kommer de egentlig??

Skrevet

Det kommer av hard hud som tetter seg til, f eks av dårlige sko, sko som klemmer etc. Jeg har også en helt jævlig en, men den har begynt å go bort med hjelp av Scholl liktornplaster...:)

Skrevet

googlet litt for deg jeg :)

Dette kan hjelpe deg!

1.Nedskrapinger eventuelt etter fotbad i lunkent vann i 5 - 10 minutter innen.

2.Bruke filtavlasting, for eksempel shollringer, tåslynger med mer. Eller avlastingssåler. Det er også en fordel å bruke tykke strømper, eller 2 lag strømper.

3.Bruk av silikonputer eller silikon tåspredere.

Det er viktig å få sko som passer, at de verken er for store eller for små, og sikre seg at det ikke finnes en spiker eller kant i skoen som kan trykke på liktornsområdet.

4.Det kan være aktuelt å minske clavusdannelsen med frysekirurgi (cryobehandling).

5.Smøring hjemme daglig med fet salve, f.eks. vaselin

Skrevet

Kanskje det er fotvorte?

Jeg ble smittet av det en gang i dusjen på treningssenter. Apoteket kan gi råd.

Skrevet

Den vanligste årsaken til liktorn er dårlig tilpasset fottøy. Det kan være at skoen trykker og det kan være at den er for stor slik at foten glir i den.

En del liktorner oppstår på grunn av fotvorter. Etter fjernelsen av fotvorter vil dannelsen av hard hud kunne fortsette å utvikle seg til en liktorn.

Hudfortykkelsen kan være litt øm. Når den utvikler seg til liktorndannelse kan den også bli smertefull. Ofte får liktornen et glassaktig, gulfarget utseende på grunn av de hardt sammenpressede hudceller.

Skrevet

Jeg er 200 prosent sikker på at det ikke er vortei.

skal kjøpe avlastningsring.

Men det er rett under tåballen (er det ikke det det heter da?) på begge føttene. Synes det erl itt rart at de er på akkurat samme sted

Skrevet

Anbefaler deg å bestille time hos fotpleier og få dem fjernet. Hadde en for noen år tilbake og det var dritvondt!!! To behandlinger og vips borte. Har aldri hatt det siden. Den jeg hadde hadde jeg nok gått med i mange år. Var rett og slett hud som boret seg inn i foten som en kjegle.

Skrevet

Bestill time hos en fotpleier. Fikk fjerna mine av en fotpleier. Smurte på et svart middel, og borte ble de (bank i bordet). Evt. prøv slangesalve som du får kjøpt på helsekostbutikken.

Prøvde alt annet hjemme før det, uten at det hjalp, alt fra filing, liktorplaster osv.

Skrevet

Kjøp verucid på apoteket.

Det funker på liktorner også, selv om middelet er beregnet på vorter. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...