Gå til innhold

"samlivsproblemer", noen som kan gi oss råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er et par som har vært samboere i snart 4 år, det har vært helt fantasisk og vi har aldri hatt problemer. Vi har en sønn på 11 mnd som er værdens skjønneste, men som har hatt store problemer med søvn elt siden han ble født... For å si det slik så har vi aldri sovet mer enn et par timer sammehengende PÅ DET MESTE! Slik som i natt så våknet han 3 ganger frem til 24, forså å være våken fra 24-02. og våknet 0330/04/0430 osv osv osv... med andre ord svært usammenhengende søvn:( Og han sover 45 min på dagen... prøver å få han til å sove 2 lurer, men dt går stort sett aldri!

Nå merker vi at dette begynner å slite på oss, vi krangler over små ting, jeg kjenner jeg blir mye lettere irritert osv osv... :( med så lite søvn som vi har så er det ikke rart egentlig... mer merker det spesielt nå etter jeg også begynte i jobb...

Hva kan vi gjøre for bedre situasjonen? noen som har råd?

Vi har værtpå sykehuset på utredning, vi har prøvd sovemedisin osv osv... men legene mener vi bare må ta tiden til hjelp... han vil rett og slett ikke sove, og de sier at noen barn bare er sånn...

men hva kan vi gjøre som par liksom, for å unngå så mye krangling? vi sover hver sin dag i helgene og bytter på å stå opp med han...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søv han på eget rom?

Trur ikkje det er lett å ha eit blomstrande kjærlighetsliv når kvardagen ser slik ut. Kanskje må de berre godta at slik er det no, og satse på at forelskelsen blomstrar når guten er litt større og de har meir overskudd til kvarandre.

Skrevet

Oi, her kjente jeg meg igjen!

Eneste forskjellen er at mini her er bare 6,5 mnd gammel, og jeg har heldigvis ikke gått tilbake til jobb igjen enda. Takk og lov for det.

Sjekk ut denne nettsiden: http://www.godtsamliv.no

Jeg har meldt på meg og samboer, men samboer vil ikke gå, så spørs om jeg får dette kurset med meg. Synd, for jeg tror det hadde hjulpet oss til å krangle mindre om de små bagatellene og fått snakket ut om tingene før de begynner å irritere for mye...

Håper du får med deg din samboer da, og lykke til videre!!

(Eneste løsningen tror jeg er å ha en god og åpen kommunikasjon, pluss noen triks for hvordan løse bagateller før de blir til store problemer)

Skrevet

Viktig at ikke begge lider av søvnmangel. Hva med å bytte på å sove noen netter aleine? Dumt hvis begge to skal være våkne og slite seg ut... Har dere noen besteforeldre eller andre som kan overta en natt slik at dere får litt tid aleine? Benytte alle muligheter :o)

Skrevet

i den nyeste utgaven av Foreldre&Barn tar de opp dette temaet! Er verdt å lese:)

Skrevet

Synes definitivt dere skal vurdere ha ansvaret for sönnen deres annenhver natt slik at dere får bra sövn den natten den andre tar "jobben". Helt unödvendig at begge skal sove dårlig hver eneste natt.

Synes ikke dere skal overdramatisere kranglene deres. Dette er en kort, men slitsom, periode. Gi hverandre rom og forståelse for at lunta er kort og ta heller et skritt tilbake når den andre er irritert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...