Gå til innhold

TOXOPLOSE?immun..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

nei, tror nok ikke det, siden denne sykdommen kommer fra katt og kanin... spekemat og upastauriserte oster inneholder andre bakterier som kan gi infeksjoner/skader i verste fall, ikke knytet til samme diagnose. Er i allefall det jeg har fått vite :)

holder med unna uansett, jeg ;)

Men salami? Jeg må innrømme at jeg digger salami med majones på mer enn noengang og vegrer meg for å holde meg unna.. Så lenge det er Grilstad eller Gilde sin så er det vel hovedsaklig greit?

Og Feta ost fra Arla har jeg enda i salaten.. Er det ikke upasteurisert ost man skal holde seg unna, sånn som Brie og utenlandske oster..

Vet at Arla er dansk, men det står likevel bakpå pakken at osten er pasteurisert.

Og da er det vel greit? Eller?

:)

ja, så lenge den står den er pasteurisert, så e osten trygg, bare å nyte! :)

MEN; må skuffe deg, salami e visst fy-fy! uansett merke. spekemat, ting som ikke er stekt el kokt ordentlig, og alt sånt er ikke bra. du kan sjekke ut i BARN bladet du fikk/får av jordmor, el bare gå inn på f.eks matportalen.no

Er vel toxoplose man skal passe seg for som er i avføring til dyr, som kan være i frukt..

Listeria bakterie er vel det som er i kjøtt som er farlig?

Jeg er ingen ekspert, men så lenge man bruker sunn fornuft så pleier vel det meste å gå greit :) ?

kommer fra avføring til katt el kanin, ja. men kan forekomme vi ajord/sand ute el på f.eks frukt og grønt hvist de har vært i kontakt med disse dyrene,el jord med bakterier. så god hygjene er viktis, men når det gjelder kjøtt, så er det verre, så jeg vil anbefale deg om å lese nøye info om dette, for man vil jo ik gamble på en syk baby...

sunn fornuft er viktig, men gode kunskaper er bedre :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...