tertilus Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Har en gutt på syv måneder som alltid bare har spist "når han må". Til lunsj i dag spiste han for eksempel fem, seks brødbiter med kaviar og drakk 50 ml. NAN. Da var han forsynt, gitt. Hadde ikke spist på fire timer heller! Kjenner jeg blir litt fortvila. Får jo ikke nattavvendt han når han spiser så lite på dagtid. Noen flere som har det slik?
stinky og poopy Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Hei!! Mini'en her er 10mnd, og vi har slitt lenge med småspisinga hans, spesielt jeg da jeg ikke klarer å akseptere at han er sånn. Enkelte dager spiser han kjempebra, og da er jo alt perfekt. Men så er det andre dager, som f.eks. i dag, da han spiste grøt til frokost, en skive til lunsj (kl.13) og litt mme før han sov lur nr.2. Etter det ville han ikke ha noe, før ca kl.19 - da spiste han dobbel porsjon grøt, 80ml mme og en halv banan. Så han tar det igjen liksom, når han er sulten. Men det er fryktelig irriterende å ha det sånn, av og til har jeg bare lyst å grine og skrike, men det hjelper jo heller ikke.. Vi får bare samle alt det vi har av tålmodighet, og håpe på at det bedrer seg etterhvert!
Ranveig R Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 Jenta vår på 10 mnd et knapt nok fast føde i det heile tatt, har vokst seg stor og god på pupp. Har ikkje gode råd, anna enn å vere tålmodig. MEN vi var på kontroll i dag, og helsesøster sa at når ho er så gamal som ho er no skal ho klare seg utan mat om natta, sjølv om ho ikkje et noko spesielt med fast føde om dagen. Ho meinte og at kanskje ein del av grunnen til at ho er småspist er at ho et/drikk seg så god og mett om natta. Så no er det slutt på småeting og pupp mellom måltid, alltid fast føde først og pupp etterpå, og så kutte ned på mat om natta. I kveld har tuppa vore superflink, ho åt ca 2 cm2 med pizza, tre babyskeier med yoghurt og ein ørliten bananbit. Det er det meste ho har ete sidan... alltid. Flinke jenta. Kanskje det løsnar no ) No er jo guten din yngre enn jenta vår, så han må kanskje ha nattmåltid ei stund enno, du kan jo høyre kva dei har å seie om det på helsestasjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå