irdilenji-jente-og-gutt Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Jeg har en datter på 2 år... og noen ganger ganske lite tålmodighet. Når jeg spør henne om å gjøre noe, f.eks. ta av seg skoa eller sette noe på bordet, så svarer hun gjerne ja. Og så skjer det ingenting. Hvor mange ganger skal jeg spørre eller hvor lenge må jeg vente før det er lov å bli litt irritert? Altså jeg skjønner jo at hun bare blir distrahert og jeg vet at jeg bestandig har vært fryktelig treig selv, men det er vel lov å kreve at noe skjer til slutt eller? Blir LITT frustrert innimellom, selv om hun er en veldig søt jente.
trompetisten Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 hoho... finner du den oppskriften må du gjerne varsle meg Her kan vi holde på en halvtime før hun fatter at hun må ta av skoene... Andre ganger får hun en eller to varsler, før jeg gjør det - til hennes store forvilelse.
irdilenji-jente-og-gutt Skrevet 10. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2008 Ha ha. Det blir mye bråk av det der ja. Jenta vår er i den store klare-selv-perioden, så når jeg gjør noe for henne, blir det skikkelig rabalder. Men hun er 2 år og KAN ikke gjøre alt selv (f.eks. skjære ost eller helle jus i koppen, eller bære lillebror). Men altså det er greit at jeg innimellom gjør ting for henne istedet for å vente heeelt til hun kommer på å gjøre det selv? Ofte kan jeg jo få fortgang i ting ved å si at hvis ikke hun gjør det selv NÅ så kommer mamma til å gjøre det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå