Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Har en gutt på 13mnd som har begynt i barnehage. Jeg har sommertid nå, men skal jobbe 100%. Jeg lurer på hvordan andre gjør det med middag-kvelds rutiner når man har så liten tid på ettermiddagen. Vil jo gjerne ha ett måltid sammen, men blir jo veldig tett opp til kvelds. Hvordan gjør dere det?
Yrha Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Spiser middag så fort vi får laget den, også kveldsgrøt rett før han legger seg, enkelt og greit. Blir litt mindre kveldsmat bare, fordi det ikke er så lenge siden middag!
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 Slik skal vi og prøve på. Mini begynner i bhg 1.oktober, da er han 13mnd. Her blir det slik at den som kommer først hjem lager middag. Dvs begynner å lage middag litt over 16 og spiser da mellom 16.30-17.00. Mini her legger seg 19-19.30, så da får han kveldsmat litt før 19.. Tror det vil gå bra.. =)
*betty* Skrevet 9. september 2008 #4 Skrevet 9. september 2008 Henter i barnehagen rundt 16.30, og begynner med middag med en gang vi kommer hjem. Middagen er som regel klar rundt 17.30. Da er det så sent likevel, så det er kveldsmaten. Får en flaske melk rett før sengetid rundt kl. 19.00. Hun er 19 mnd.
Leandermamma Skrevet 9. september 2008 #5 Skrevet 9. september 2008 Siden gutten vår blir hentet 1630 i barnehagen, sender vi med middag i barnehagen som han spiser til fruktmåltidet ca kl 1415. Når vi kommer hjem, spiser han middag med oss klokken 1730, som da blir kveldsen hans. Klokken 1830 får han en flaske med melk, og klokken 19 er det god natt :-)
Gjest Skrevet 10. september 2008 #6 Skrevet 10. september 2008 Mannen henter gutten i bhg og de er hjemme ca kvart over fire. Halv fem er middagen klar og alle spiser. Kl sju/halv åtte spiser han grøt og så er det nattinatt
fellesferiebarn & novemberbarn Skrevet 10. september 2008 #7 Skrevet 10. september 2008 Vi gjør også som flere over her. Middagen blir på en måte kveldsmaten, og så får han bare en flaske melk etter det.
kom-som-bestilt Skrevet 10. september 2008 #8 Skrevet 10. september 2008 Jeg er ofte alene på ettermiddagen med jenta mi (mann jobber på kjøpesenter!) så må innrømme at det innimellom blir en brødskive eller grøt (som går fort) når vi kommer hjem. Deretter leker vi inne/ute, før jeg lager felles middag når sambo kommer hjem. Da spiser vi felles middag, som da blir hennes kvelds - rundt kl 19... Jeg syns det er koslig å spise samlet, og det har fungert bra slikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå