frøken lykke Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Jeg lurer på om det er noe man kan få til? Vår lille sønn sovner av seg selv på kvelden, det er en godt innarbeidet rutine. -Men på dagen, da han ikke er fullt så trett sovner han oftest på puppen og ble frem til nå lurt over i bæredelen på vogna, noe som ikke er like lett nå som vi har måttet begynne å bruke sportsdelen. (Da må han jo ha på mer klær, stropper må festes, etc.) Vet at det er ganske vanlig å måtte trille litt, men da tar det ofte så lang tid for han å sovne, litt tungvint når han har tre smålurer i løpet av dagen. (Han er fire og en halv måned.) Ble litt omstendelig det her gitt.. Noen erfaringer?
Hottentottentitten Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Han sovnet ikke selv her eller, men de siste ukene har jeg bare lagt han i senga når han ser trøtt ut (ca faste tider hver dag), sagt at nå må han sove litt, strøket han litt på kinnet osv. Ofte gitt han litt drikke på tåte når han ligger i senga. I begynnelsen måtte jeg gå inn endel ganger for å gi han sutten på nytt, men nå sovner han ofte med en gang, noen ganger må jeg inn et par ganger. Lykke til.
Mammamia77 Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 Jeg legger henne i vogna når hun begynner å bli passelig trøtt. Ofte er det nok å trille ut innkjørselen og tilbake før hun sovner :-) Passer ellers på at hun er mett, har tørr bleie etc. Som regel sover hun da 2-3 timer! I tillegg sørger jeg for at hun har gått tak i smukken... Hun er for øvrig 2,5 mnd.
Helann og lillebror Skrevet 9. september 2008 #4 Skrevet 9. september 2008 Jenta mi på 6 mndr har nettopp lært å sovne selv uten å trilles på dagtid. Legger henne i vogna, synger et par sanger til hun roer seg og så sovner hun oftest ila kort tid hvis hun bare er trøtt nok. Tror det burde gå ganske greit å lære det på dagen også når han klarer det på kvelden - bruk noen av de samme triksene som dere gjør på kvelden!
hgutto Skrevet 9. september 2008 #5 Skrevet 9. september 2008 når jeg merker ho begynner bli sutrete så legger jeg ho ut i vogna med sutten, og der sovner ho uten at jeg triller..,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå