*-* Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Hei - jeg har fikk bekreftet at jeg var gravid i går og det føles jo helt uvirkelig etter år med prøving og tre ICSI. Man er jo så glad at man ikke vet hvor man skal gjøre av seg samtidig som spenningen overhodet ikke er over.. Men jeg lurer litt på - rugedag 12 ca, altså for en uke siden, så fikk jeg veldig menssmerter og de har egentlig fortsatt siden. Jeg er fem uker i morgen. Det er verst om natten, jeg våkner sånn i to-.tre tiden hver natt og får ikke sove igjen. I dag måtte jeg gå hjem fra jobben. Det er liksom en kombinasjon av kramper, stølhet og kvalme, og det kjennes ut som det kommer fra eggstokkene. Jeg kjenner at det strekker og stikker litt i livmoren også, men det hadde jeg nok ikke kjent noe til om jeg ikke visste jeg var gravid. Sykesøster sa at dette nok var fordi de tomme eggposene fylles med væske og blod, at det var veldig vanlig ved IVF og ICSI. Jeg kjente jo ikke noe før to uker etter egguttak da, men det er kanskje vanlig det også? Er det noen flere som har hatt det sånn? Hvor lenge varte det? Og er det vanlig at det gjør veldig vondt i blant?
ikø29 Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Hei og gratulerer igjen :-) Jeg har hatt menslignende murringer i ca tre uker (er 5 uker på vei) men det har ikke vært veldig vondt. Jeg har lest at det kan gjøre vondt med alt som skjer nedi der og det er nok helt normalt :-) Spenninge er nok ikke over, nei, men vi kan da glede oss fordet ;-) Lykke til videre i svangerskapet :-)
*-* Skrevet 9. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. september 2008 Takk - jo jeg gleder meg veldig. Har lyst til å gå ut å kjøpe alle slags svangerskapsbøker, hehe. Tenker at jeg kanskje bør vente litt, litt usikker på hvordan Murphy's law virker virker her. Samtidig må man jo tro på dette. Det er jo helt fantastisk dette her, klarer ikke helt å tro det. Lykke til til deg også
ikø29 Skrevet 9. september 2008 #4 Skrevet 9. september 2008 Takk for lykkeønsker :-) Jeg drøyer bokinnkjøp,tenker jeg. Satser på at alt går som det skal og vi får se hjertelyden om to uker. Da kan vi senke skuldrene :-) Gleder meg!! Forrige gang kjøpte jeg en bok til mannen da jeg var 4+2 og på vei hjem fra bokhandleren gikk det galt. Jeg er nok et snev overtroisk derfor venter jeg ;-) (Det er en liten mulighet for at det hadde skjedd selv om jeg ikke hadde kjøpt den boken ;-)) Ha en strålende fin kveld og nyyyyt gleden :-)
Ina75 Skrevet 10. september 2008 #5 Skrevet 10. september 2008 Heisann og gratulerer med positiv test - så kjekt! Javisst kjenner eg til mensmurringar under graviditeten. Hadde massevis av dei - spesielt dei første 12 vekene. Gav meg jo panikk kvar gong, og dopapiret vart sjekka fleire gonger dagleg. Men like kvitt var det kvar gong. har hatt det av og til gjennom heile svangerskapet, og det er visst heilt normalt. No er eg i veke 32, og kjenner ofte murringar. men no gjeld det å tolke dei som rier eller ikkje. Du kan prøve med varmeflaske, men berre 5 min om gongen. Fosteret har ikkje godt av å bli kokt heller, men om du tar pauser innimellom hjelper det ganske godt. På sjukehuset gav dei meg 2 paracet/panodil om eg hadde mensmurringar (låg inne av heilt andre grunnar i tre veker). Det er m.a.o. heilt trygt å bruke. Lykke til vidare - gled deg over svangerskapet : )
*-* Skrevet 10. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. september 2008 Tusen takk! Snakket med klinikken i dag av andre grunner og de ville gjerne jeg skulle komme ned for å sjekke for sikkerhets skyld. Det var fint på den ene eggstokken, men noe overstimulert på den andre. Fikk beskjed om å drikke masse i tillegg til å ta det helt med ro en stund. Er sikkert den eggstokken jeg har kjent kombinert med mensmurringene tenker jeg, Kroppen har jo vært så rar siden midten av juli nå, så det er sannelig ikke godt å si hva man kjenner eller ikke. Ellers er jeg veldig trøtt og vondt i hodet, men det er sikkert også bare vanlig og litt fordi jeg sover litt dårlig nå. Men - skal ikke klage!!! Og nå kan jeg til og med legge meg på sofaen foran tv og hvile med god samvittighet i noen dager. Det er utrolig fantastisk dette her - så nå skal det bare gledes:)
Raspberry Skrevet 11. september 2008 #7 Skrevet 11. september 2008 Hei. Jeg fikk vite at jeg er gravid i dag og er så glad. Dette var vårt andre icsi forsøk. Nå i kveld har magen blåst seg skikkelig opp og det gjør ganske vondt inne i der. Blir jo litt nervøs, men jeg ser her at det ikke er så uvanlig. Jeg lurer på en ting. Eggene mine ble befruktet for 4 uker og 2 dager siden og de ble satt inn for 4 uker siden. Er jeg da 4+2 eller 4 uker på vei.
*-* Skrevet 11. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 11. september 2008 Mener du kanskje at de ble satt inn for to uker og to dager siden, eller har du ventet lenge med å teste? Jeg har brukt sånne kalkulatorer som finnes både her og på babyverden, men siden jeg ikke vet når siste mens er så renger jeg meg fram til befruktningsdato i stedet - og den vet jeg jo sikkert. Jeg satte inn 22 august og befruktningen skjedde da 20 sugust og skal være fem uker og en dag på vei i dag såvidt jeg kan forstå
Raspberry Skrevet 11. september 2008 #9 Skrevet 11. september 2008 Det betyr at du regner fra befruktning sant? Jeg tror det blir riktigst. Kalkulatoren de har på babyverden er fin synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå