Gå til innhold

Hjepl! Ang Mycostatin til meg og lillegull...... trenger deres erfaringer

Anbefalte innlegg

Jenta mi har fått sopp i munnen, hun er snart 6 mnd.

Var til lege og fikk mikstur til henne og krem til meg.

Legen sa at jeg skulle bruke miksturen på henne et par dager etter jeg så at all soppen var borte.

Av andre som har fått det har jeg hørt at det tar inntil 14 dager før miksturen den begynner å virke noe særlig.

( Hun har brukt miksturen i en uke snart, og det er fremdeles sopp der, noen steder har det blitt borte , mens andre steder har det kommet mer.)

Føle meg så usikker på hele greia, det var en vikar lege, og han virket i det hele tatt lite interisert i å hjelpe oss....

Jeg måtte selv be om krem til meg selv, han mente det ikke var nødvendig, men skal hun behandles må jo jeg også behandles ettersom jeg ammer... ( jeg skal smøre meg 2 ganger om dagen, synes det hørtes lite ut?)

Hvor lenge brukte dere miksturen på barna deres?

Fortsetter under...

Vi brukte den en god stund, uten at det hjalp det pøkk. Og pusling hadde masse trøske bla. på innsiden av kinnene. Så fikk vi et tips om tyttebær. Kjøpte frosne og presset ut saften. Påførte dette 2 ganger pr dag i to dager, og vips forsvant trøsken =)

hei

vi fikk beskjed om å bruke den til vi så att soppen var borte, å så fortsette ett par dager etter det (for å være helt sikker)

det gikk ca 1 uke tilsammen,,.

men du må huske at denne miksturen virker bare lokalt, så barnet skal helst ikke svelge det. (det gjør ingenting det altså)

prøv så godt du klarer å sprøyt på akkurat der soppen er, jeg gjorde det når lillegutt lå på fanget mitt å gråt jeg, for da gapet han høyt å fint og jeg kom godt til=)

han fikk tilbake soppen etter ett par mnd, da smurte jeg bare på farris på en q-tip å smurte på di aktuelle stedene:)

ang smøring av puppene vet jeg ikke:)

jeg har aldri ammet:)

lykke til da...

Jeg var veldig hardt rammet og brukte mycostatin salve på meg selv i 10 uker (prøvde å slutte etter 6 uker, men da fikk jeg tilbakefall). Smurte meg mye oftere enn 2 ganger daglig. Ammehjelpen.no anbefaler inntil 8 ganger daglig. (anbefaler deg å titte på denne siden) Husk at du bytter ammeinnlegg mellom hver smøring. Kast ammeinnleggene du hadde hvis de ikke kan vaskes på 60 grader eller mer.

Vi smurte sønnen min 4 ganger daglig i nesten 4 uker. Det var et skikkelig pes, men vi ble i alle fall kvitt det.

Hvis babyen din bruker smokk, så kok disse godt (evt. kast dem, det gjorde vi). Vask amme-bher, sengetøy, gulpekluter, håndklær på minimum 60 grader.

God bedring!

på brystvortene kan du forresten bruke vanlig canesten. smør på etter amming. er ikke nødvendig å vaske bort, fordi det trekker inn i huden...og det er heller ikke farlig for baby om h*n får litt i munnen. Jeg måtte forsikre meg både hos hs og lege og begge sa det samme. Het trygt og funker fint :)

Takk for kjappe svar! :)

Da får jeg bare følge legens instrukser. Føler meg bare så usikker når legen ikke fortelle meg hva jeg skal gjøre. På hs sa de at jeg skal koke smokkene, mens han mente at det ikke var nødvendig...

Men selvfølgelig må en det hvis ikke sprer den seg jo bare, så jeg koker de 10 min hver dag.

Annonse

Jeg fikk beskjed om å koke alt som var i kontakt med babyens munn og mine pupper i min 20 min til soppen var borte. Smurte liniment i munnen på jenta mi 4 ganger daglig og salve på brystvortene mine etter hver amming, dog maks 8 dagre i døgnet! For meg holdt det i 14 dager, men det var pes nok synes jeg..

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...