HegeAE Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Kor mange kilo har de gått opp. Det er så mange er her inne som har vert langt under 90+ ved påbegynt svangerskap. Var hos gynekolog i går. Stor symfyse som ligger over gjennomsnittet. Men, den inni var ikkje så stor nei. Har ei utgangsvekt på 96 kg og har kun gått opp 4 kg i løpet av svangerskapet som no er 31+3 Gjekk heller ikkje opp noko særleg ved sist svangerskap Max 6 kg og raste 10 kg frå begynnervekt på 93kg til 83kg etter fødsel. Så eg håper at eg ender under 90-talet denne gangen og. For da skal eg HOLDE VEKTA.... = mykje fysisk aktivitet....
mysig Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Jeg er 23 uker på vei nå, og vekta viser føreløpig 0, hverken pluss eller minus;-) Tok av noen kg de første mnd før eg egentlig visste at eg var gravid, men er nå oppe igjen i 112kg. Har symf.mål langt over gjennomsnittet og magen slutta å passe oppi buksene allerede i uke 14*dåne* Skal ikke legge på meg mer enn 8 kg denne gangen, det er max. Forrige gang hadde eg nok lagt på meg en god del før det endelig gikk opp for meg at eg var gravid, men gikk opp ca 15 kg til de siste 4 mnd. Hadde masse vann i kroppen, og 2 uker etter fødselen hadde eg tatt av 17kg!
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 Jeg var 100 kg før graviditet, og har gått opp 10 kg til nå:-( Er 26+ og håper på å holde meg innenfor 15 kg. Syns kiloene renner så alt for lett på jeg. Prøver virkelig å være sunn og flink..
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 9. september 2008 #4 Skrevet 9. september 2008 Ps: sf målet lå øverst i det grønne feltet i uke 24...
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #5 Skrevet 9. september 2008 jepp, 98kg på første kontroll (ca12uker), men er ganske sikker på at jeg hadde lagt på meg hvertfall 5kg alt da. nå har jeg lagt på meg 7 til. er i uke 27+4 i dag. syns dette er kjempeskummelt. har ikke lyst til å legge på meg mange flere kilo, men bekken/rygg vondt gjør det ikke enkelt med mye fysisk aktivitet. blir bare noen rolige gåturer og prøver å spise supersunt. legen min sa jeg hadde lagt på meg alt for mye når jeg var på kontroll for et par dager siden. syns det var litt rart da. 1,9 kg på 4 uker. jeg syntes ikke det var urovekkende mye, men det syntes tydeligvis legendama. æsj! blir så stressa av at legen fokuserer så mye på vekt. jeg har null andre problemer i svangerskapet enn ryggvondt.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #6 Skrevet 9. september 2008 i uke 24kontrollen hadde jeg sfmål akkurat på den røde streken, mens nå på 28kontrollen hadde jeg sfmål i overkant på det grønne feltet. ungen må jo ha vokst en del. er virkelig 1,9kg så voldsomt?
malleleo<3 Skrevet 9. september 2008 #7 Skrevet 9. september 2008 jeg veide 109 i uke 4. dette vet jeg for jeg foretok en full kroppsmåling i forbindelse med bailine:) er nå 21 uker på vei og veier 108. jeg spiser ikke sundt! og jed skjemmes. men graviditeten har gjort noe med smaksløkene mine:( liker ikke vanlig påleg og brødmat mer:S eneste positive jeg kan si om mine egne matvaner er at jeg ikke drikker noe annet en vann:) ingen har nevnt noe negativt om vekta mi:) jeg har selv tatt opp det med glukosemåling, for jeg er så redd for svangerskapsdiabetes:(
Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #8 Skrevet 10. september 2008 Startsvekten min var 109 kg (172cm), og nå i uke 33 veier jeg 107 Har ikke så stor matlyst lenger, og blir fortere mett - men ellers er jeg ikke spesielt sunn eller spesielt aktiv ...
Gjest leelu25-nr.2 *30.03.09* Skrevet 10. september 2008 #9 Skrevet 10. september 2008 Jeg veide 104 når jeg ble gravid. Det veier jeg enda uke 11+4. Jeg har lagt om kosten og svømmer 4 ganger i uka. Skal ikke opp 33 kg som sist, men jeg får desverre mye vann da, og det kan jeg ikke styre selv. Hadde 3++ på ødemer sist og mistet 17 kg på sykehuset er allerede på 1 i ødemer, så det gjentar seg ser det ut som.
Spire i magen ツ Skrevet 10. september 2008 #10 Skrevet 10. september 2008 jeg er 26uker ca, og veide 92 før jeg ble gravid.. har lagt på meg 4kilo.. men høye symfyse mpl, men ultralyd viste en gjennomsnitlig unge
Anonym bruker Skrevet 11. september 2008 #11 Skrevet 11. september 2008 Jeg var 96 før svangerskapet, og nå i uke 28 er jeg fremdeles 96. Har SF-mål som følger streken og vekstestimering (pga sykdom) på UL viser et gjennomsnittlig barn. Både lege og jordmor har gitt uttrykk for at det er bra jeg holder vekten stabil og ikke går opp, så jeg er fornøyd med det. :-)
shari_z Skrevet 12. september 2008 #12 Skrevet 12. september 2008 Jeg var 102 kg før svangerskap, og er ca 96 nå (eller var det for 2 uker siden, tror ikke det har forandret seg så mye) i uke 36+1. Jeg pleier å gå ned under svangerskap, men mye opp under ammingen. Håper jeg klarer å holde meg under 90 etter fødselen, skal virkelig prøve. Det jeg har veldig lyst på er å ikke tilhøre 90+ ved neste svangerskap, selv om det er en koselig gjeng her inne. :-) SF-målet ligger over det grønne feltet (har gjort det hele tiden) men UL viser en vanlig baby, kanskje 3,8 kg ved fødselen. Gruer meg veldig til å få en 4kg eller større baby da sisteman var bare 2,7 kg (født 36+1) og synes det var vondt nok!
tigergutt<3 Skrevet 12. september 2008 #13 Skrevet 12. september 2008 96 kilo ved første kontroll, 104 i dag da jeg er 38+4 uker. Gikk opp over 20 kilo forrige gang så er egentlig ganske så fornøyd denne gangen Gikk lett ned sist da jeg ammet, men fort opp da jeg sluttet å amme så det skal jeg være oppmerksom på denne gangen:)
lerk1 Skrevet 22. september 2008 #14 Skrevet 22. september 2008 Vekt meg her og der! Startet på 107 kg *flirer* jepp, er medisinsk umulig i følge legen...hva så? Er i uke 38 nå og formen er strååålende. ca 11 kg pluss så langt. Lirker på et par støttestrømper og vasker hus og luker blomsterbeddene som det passer meg. Eller går en tur med hunden. Vekt er ikke alt nemlig! Jeg har blodtrykk som en ungsau og spretter rundt som ei smellfeit loppe:-) Spiser sundt og varriert og rører meg sånn akkurat passe. Ikke noe hokkus pokkus..så til alle dere store damer...NYYYYT livet og magene deres, vi bærer på livets største skatter:-) Så får flesk være flesk , og slankekuren ligge på hylla til etterpå:-)
Anonym bruker Skrevet 22. september 2008 #15 Skrevet 22. september 2008 Utrolig bra skrevet:-) Jeg hadde en startvekt på 116 kg, så ikke ut som om jeg veide så mye i følge venner og bekjente. Men har til nå (uke 26) gått opp 5 kilo. Er fortsatt sprek og klarer å gjøre alt jeg gjorde tidligere, så kiloene har ikke alltid så veldig mye å si. I tillegg viser alle undersøkelser at ungen er helt normal, hverken for stor eller for liten. Og sfmålet er også innenfor normalen. Så jeg tar det med ro og koser meg med magen :-)
leela Skrevet 23. september 2008 #16 Skrevet 23. september 2008 Var 101 kg. ved første kontroll (182 høy), gikk inn i uke 38+1 i dag, og har lagt på meg 8 kg.
lillepia84,nr.3 i vente Skrevet 31. oktober 2008 #17 Skrevet 31. oktober 2008 eg var 115kg.ved siste mens-er no 11 uker på vei med 2.mann. gruer meg veldi til 1.kontroll om 2 uker-blir vel bere moral preik om vekt og kosthald.har ikje turt å vege meg. har deltatt på grete roede kurs.funker faktisk heilt sinnsykt bra.gjekk ned 5 kg.i uka. problemet var at når eg begynte å gå ned i vekt gjekk eg tilbake til gamle vaner(et for sjeldan og når eg først et blir det ofte i meste laget fordi eg held på å stryke med av sult) teite meg.blir berre dritlei av å telle kalorier,blei jævla stort fokus på mat,mat,mat! eg må ha i meg 2200kcal.pr.dag!!! ligg til vandleg på ca.1500kcal.når eg ikkje tenker mat. så eg har øydelagt stoffskiftet mitt med det eg trudde var ein fornuftig slanking og måtehold i 13 år. har bmi.på 34 når formen begynner å ta seg opp igjen skal eg ta opp i gjen det eg har lært!!
Cilimed nr5 i magen Skrevet 31. oktober 2008 #18 Skrevet 31. oktober 2008 27 dager til ks, og er ennå 96, som jeg var da jeg ble gravid!! Ligget nesten hele sv.skapet, pga kvalme og bekkenløsning! Har begynt med smør på brødskiva, sukker i kaffen og masse godterier, spes. sjokolade!! Myyyye fett, men med de andre fire spiste jg sunt, og var i aktivitet, la på meg mellom 16-20 kg, men de ble borte etter 6-8 uker! Så håper kg renner av meg denne gangen også.... hater alle kg mine jeg, er så lita og knærne mine er helt ødealgte pga vekt!
Dodlimammatil2 Skrevet 1. november 2008 #19 Skrevet 1. november 2008 Hehe, mange gode innlegg her :-) Jeg var 114 da jeg ble gravid, er nå 120 og er 25 uker. (Med tvillinger). Ingen på sykehsuet nevner at jeg er for stor en gang, jeg har til og med spurt, men da bare blåser de av meg! Du ser så sunn og frisk ut sier de! Og dette er helt andre toner enn legen sa da jeg skule få resept på pergotime, da var jeg så feit og ekkel og kroppen min smekkfull av ekle stoffer, så snakk om forskjell fra lege til lege! Så faktisk, lenge siden jeg har vært så fornøyd med kroppen min, selv om jeg veie 120 kg barna vokser og har det fint, og da det er tvillinger er de aboslutt ikke for store heller
lykkeligeomstendigheter Skrevet 3. november 2008 #20 Skrevet 3. november 2008 Jeg var 97 kg da jeg ble gravid. Er nå på 10 uker på vei og er 93 kg. Vet egentlig ikke hvorfor, for jeg har sitte MYE mer stille nå enn før jeg ble gravid grunnet altfor tidlig bekkenløsning.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #21 Skrevet 9. november 2008 96 før svangerskapet, og fremdeles 96 i uke 37. Er ganske fornøyd med det og det er jordmor og leger også. Har prøvd så godt jeg kan å spise sunnere i svangerskapet. Pga halsbrann har det også blitt mindre måltider, men litt oftere, og det har ført en del positivt med seg fordi disse små måltidene gjerne blir relativt sunne.
TinaP Skrevet 10. november 2008 #22 Skrevet 10. november 2008 Godt jeg ikke er alene. Startet på 102 ved forrige svangerskap. Opp til 114 kg 2 uker før fødsel. 1 mnd etter fødsel var jeg 96 grunnet dårlig matlyst. Nå 1 år etter er jeg 110 kg. Jada. Sånn kan det gå. Alt for glad i mat. Nå prøver vi på barn nummer 2. Håper jeg går fort ned i vekt etter fødsel da også. Og da må jeg bare passe på.
gullet0305+09 Skrevet 11. november 2008 #23 Skrevet 11. november 2008 Er nå gravid med nr 2 og begynte dette svangerskapet på 108 kg. Er nå 24+2 uker på vei og gått opp 5 kg. De 4 første kg kom de 3 første mnd som konsekvens av at jeg måtte ha mat hele tiden og bare sov. Men etter at den voldsomme sulten har lagt seg og jeg kan gjøre annet enn bare sove så er det bare kommet ett kg til. Jeg får ingen moralpreken av lege eller jordmor, jeg er i fin form med flott blodtrykk og ingen spor i urinen. Forrige svangerskap begynte jeg på 108 og stoppet på 132.... tok inn enorme mengder vann mot slutten av svangerskapet. Tisset en uke i strekk - minst - da jeg var ferdig å føde!! hehe. Gikk da ned til 100. Håper å få litt hjelp av svangerskapet til vektreduksjon denne gangen også - og at jeg da ikke spiser meg opp igjen!! neimen ikke lett det der!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå