Gå til innhold

Josefine - 3 spørsmål...

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Ville dere valgt bort navnet dersom mannens perifere kompis hadde valgt dette til sin datter for ca 3 år siden? De treffes kanskje 1 gang i året.

2. Ville Josefine Marie være "godkjent som oppkalling etter Johanne Marie?

3. Hva synes dere om navnet Josefine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. hadde ikke spilt noen rolle.

2. bare Marie-delen

3. liker det ikke, et fisent navn.

Skrevet

1. Nei, syns ikke du trenger å velge bort navnet for den grunn.

2. Tja, i og med at du bruker Marie syns jeg det kan være godkjent som oppkalling, men bare Marie - delen.

3. Syns Josefine er fint.

Skrevet

1.Det hadde jeg ikke brydd meg om

2.Ja, det synes jeg er "godkjent" oppkalling

3.Jeg synes Josefine er litt sukkersøtt.

Men jeg synes både Johanne og Marie er nydelige, så motspørsmål:

Hvorfor ikke bruke Johanne Marie som oppkalling etter Johanne Marie.

Skrevet

1. Ofre navnet for en perifer kompis.... NEI !!!!!

2. JA.

3. Josefine er nyyyyydelig og en av mine favoritter. Et navn jeg alltid har likt og som jeg stadig har vendt tilbake til. Noen synes det er litt sukkersøtt, men jeg synes det er litt gammeldags og skikkelig koselig navn. Celine og Nathalie osv. osv. er sukkersøtt !!!!

Skrevet

1. Hvis jeg virkelig hadde likt navnet ville jeg ikke lattt det stå i veien

2. Ja

3. Søtt navn, kanskje litt for søtt? Har litt problemer med å se for meg en voksen dame med navnet

Skrevet

1. Kunne valgt det selv om av mannens perifere kompiser het det.

2. Godkjent, men kun med Marie (synes det er nok oppkalling uansett..)

3. Pent, stødig, sjeldent og vakkert.

Gjest Siklerotte
Skrevet

1. Ja, men jeg er litt rar på slike ting.

2. Egentlig ikke. Marie er jo godkjent, men Josefine er bare Jo - minner ikke om Johanne.

3. Liker det ikke noe særlig, og kjenner så veldig mange som har det som mellomnavn, evt. andre varianter som "Josefin"... Men det er ikke stygt.

Skrevet

1. Er litt usikker på dette. For et av mine viktigste kriterier for å velge navn er at jeg ikke vil forbinde navnet med noen andre personer fra før. Så det kommer jo an på hvordan dere ser på det. Men det er vel ingenting i veien for å velge Josefine, dersom dere vil det.

2. Ja, i høyeste grad godkjent. Jeg har vært inne på Josefine selv, som oppkalling etter Johnny. Johanne er ikke aktuelt av forskjellige grunner her.

3. Josefine er et kjempefint navn.

Skrevet

Prebs: Mannen min liker ikke Johanne noe særlig + at han har en stesøster som heter Hanne Marie... Blir jo veldig likt da...

Skrevet

Vår lille sønn Benjamin skulle hett Josefine om han ble jente :)

Synes det er et vakkert, nydelig og tøft navn, med rot i Bibelen (avledet av Josef). Benjamin betyr "Guds sønn" og Elisabeth "Gud er fulkommen".. Men nå er ikke mannen min sikker på om han liker det lenger.. Jeg synes det er fantastisk flott!

Skrevet

1.Nei.

2.Jada

3.Jeg liker det veldig godt.. Er veldig søtt da, men det gjør ikke noe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...