Gå til innhold

Har levd på cola og popkorn siden søndag:(

Anbefalte innlegg

Eneste jeg klarer å få i meg, og holde nogen lunde på.

Hva i huleste gjør jeg?

Etter 11 uker med kvalme og oppkast har jeg vært innom det meste, og det er ikke mye som frister lengre.

Håper jo snart at kvalmen skal avta, mener på at det roet seg rundt uke 16 sist, nå er jeg 15+0.

Legene sier at jeg skal få i meg drikke med sukker i, men det er jo en del koffein i cola også da, hvor mye kan jeg egentlig drikke av det når jeg er gravid da?

Hyperemisis er ikke noe å spøke med altså:(

Stakkars babyen i magen, ikke mye fornuftig den får i seg for tiden:(

Gikk greit sist da, så gjør vel det nå også, har heldigvis levd mye på frukt tidligere i svangerskapet.

Fortsetter under...

Det står skrevet at du kan drikke en liter cola om dagen, men dersom legen sier du må få i deg drikke med sukker i så vil jeg tro at det ikke skader å gå ut over en liter. Det er bedre at du får i deg noe, en ikke noe i det hele tatt..

Lykke til videre

1 liter cola om dagen er koffeinmengden man ikke bør overstige, der ville jeg ikke gått over anbefalt, så utover det ville jeg drukket annen sukkerholdig brus.

Hva med champagnebrus? hører mange som sliter med kvalmen er glad i denne ;)

Har drukket mye villa farris de siste ukene, er gått temmelig lei.

Har drukket campagnesaft i det siste, men klarer ikke helt det lengre heller.

Vært innom det meste nå, og så måtte jeg selvsagt ende opp på noe herk som cola...drikker det aldri til vanlig.

Føler med deg... Har slått meg litt på colan selv jeg, er ikke så mye som vil ned i magen her heller! Men jm her sa at jeg absolutt ikke burde gå over ei liter om dagen uansett, sukkeret er jo bra, men kofein gjør at den lilles hjerte går raskere enn vanlig, og det kan være tungt i en så liten kropp, når energien burde gått til å utvikle seg! Men, er nok mange før deg som har drukket cola i bøtter å spann som det har gått helt fint med :) Hva med noe fruktjus eller nektar? Fruktsukker er sukker det også, og i nektar er det jo ofte tilsatt sukker! Går ned i små mengder her iallefall...

Hyperemisis er noe dritt... Ser ikke ut til at det vil gå over her i gården, er 22+5 nå, og kommer ikke ut døra engang! Skal krysse fingrene for at du slipper unna etter uke 16. som sist jeg :) Men husk, babyen tar det den trenger fra de lagrene du har i kroppen fra før, så den får den trenger selv om ikke du gjør det. En oppløftende tanke :)

Ja, babyen har det nok fint, men skulle ønske at jeg kunne hatt det fint også, har jo ei lita fra før som ikke forstår hvorfor mamma må ligge i senga hele tiden. Savner fælt å kunne være litt sammen med henne igjen, men får håpe at den tid kommer snart.

Håper at kvalmen din gir seg snart og ikke varer hele svangerskapet.

Har du prøvd akupunktur bøllefrø i magen?

Det hjalp meg sist, og det ser ut til å hjelpe litt nå også, flere dager uten oppkast enn med.

Annonse

Koffein er ikke skadelig inntil en viss mengde. Drikker du mye kaffe bør du kutte ned på koffeinholdig te og cola. Jeg drikker ikke kaffe i det hele tatt, så derfor kan jeg unne meg noen kopper te om dagen uten at det har noe betydning. Eller cola..

Men du burde drikke noe annet enn bare cola, for det blir du avhengig av til slutt, pga. koffeinet.. ;)

Det er ikke bare brus som inneholder sukker. Men også sånne små juspakker til barn, DER er også en god del sukker. (ikke alle)

Og noen av de er jo faktisk ganske gode :)

Drikker ikke kaffe eller te, aldri vært noen koffein-slave.

Drikker egentlig ikke cola eller brus til vanlig heller, men nå er det det eneste smaksløkene og kroppen vil ha.

Får bare holde ut en liten stund til.

Hei, hvordan går det med popcornspisinga? Har ikke prøvd akupunktur, rett og slett fordi jeg ikke kommer ut døra... Hver gang jeg begynner å bli litt bedre tenker jeg "nå var den siste kvalmen over" og lever som normalt, helt til den er tilbake for fullt og jeg ikke kommer meg noen plass... Får se, blir nok innleggelse på meg i dag desverre :( Gruer meg sånn, men får kanskje tilbud om akupunktur der - fikk det sist, men da ville jeg bare hjem! Skal tenke på deg jeg, så får du prøve med litt annet enn cola også... men en liter veske er jo ikke verst det da, samma om det er cola! :)

Lykke til med innleggelsen, du får nok all den hjelp du trenger til å komme deg ovenpå, er kun på sykehuset jeg får kvalmestillende som virker, har ingenting som funker når jeg er hjemme.

Kan være greit å prøve akupuntur, når man er så dårlig som det vi er, bør ingenting være uprøvd.

Har fått i meg nesten et glass med bon aqua, men føler det setter seg fast i halsen, luften kommer ikke opp igjen, men det gjør det med colaen. Har funnet ut at jeg bare må holde meg unna mat og drikke etter kl 17 og bare gå og legge meg, da slipper jeg i hvertfall å se så mye i retur når jeg begynner å kaste opp kl 19. Har vært sånn de siste dagene i hvertfall.

Har du prøvd bonaqua uten kullsyre? Den gule klarer jeg litt av, det og appelsinjus... Kullsyre går bra i cola her, alt annet kommer opp :(

Prøver å spise litt uansett jeg, får så vondt av å bare kaste opp magesyre! Så spiser ei kjeks eller to, eller en bit eple selv om jeg vet den kommer i retur innen en halvtime - magesyra gjør meg bare mere kvalm i grunnen... Så da kaster jeg opp mer! I går gikk ingenting ned, kasta bare opp! Æsj, enn at vi skal ha det sånn!? Denne kroppen er rar altså... Masse lykke til :) Skal sende noen gode tanker jeg!

Jepp. Har prøvd sjokolademelk, klarer det ikke mer.

Appelsinjuice gikk også greit en periode, men ikke nå lengre.

Bøllefrø: håper virkelig det roer seg for det snart, er ikke rettferdig at noen skal bli så dårlige.

Første 3 mnd er greit, det er liksom forventet, men kan da gi seg etter det, jeg klarer ikke nyte svangerskapet, føler meg ikke gravid, bare syk og sliten, har lyst å kunne glede meg over spiren og den voksene magen og kunne dele det med min kjære samboer og datteren vår, håper den tiden kommer snart.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...