Gå til innhold

Til dere som har fjernet mandlene i voksen alder, se hit ? spm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge var dere på sykehus ?

Hvor lenge var dere hjemme fra jobb ?

Var det veeeeldig vondt ?

Hva må du holde deg borte fra, med hensyn til dagligdagse ting ?

Har du hatt halsebetennelse etter dem ble tatt ?

Skrevet

Jeg tok mandlene da jeg var 21.. hadde halsbetennelse konstant i et halvt år.

Jeg fikk dra hjem fra sykehuset 5-6 timer etter operasjonen. Måtte ligge og få væske intravenøst, da det er vanskelig å få i seg noe å drikke like etter operasjonen. Jeg var sykmeldt i litt over 2 uker. Det var ikke akkurat behagelig nei, men fikk veldig mye smertestillende som hjalp godt de første dagene. Verst om natta når du våkner og er helt tørr i hals og munn..

Jeg fikk beskjed om å ikke dusje i varmt vann, ikke pusse tenner, ikke puste inn varm damp, ikke bøye med veldig fremover osv.. med tanke på at det kan begynne å blø i sårene. ellers er det jo vanskelig å spise da. jeg fikk i meg is, kaldt vann, og etterhvert litt potetmos.

men jeg har til dags dato ikke hatt halsbetennelse, og det er 5 år siden operasjonen nå. Så selv om det er vondt, er det veldig verdt det :)

lykke til da :)

Skrevet

Jeg fjernet mine for 2 år siden, og beklager å måtte si det, men det er jeg glad jeg ikke skal igjennom èn gang til.

På sykehuset var jeg bare èn dag. Kom inn på formiddagen, ble operert, sov ut narkosen, og fikk reise hjem utpå ettermiddagen. Klart, oppstår det komplikasjoner blir man nok der lenger til observasjon.

Den første dagen gikk det kjempegreit, og eplekjekk som jeg var trodde jeg at jeg kunne spise hva som helst. Helt til de sterke smertestillende jeg hadde fått på sykehuset ikke virket lenger...

Jeg hadde det veldig vondt den første uka, og fikk ikke i meg noe annet enn loff med smør på - uten skorper.

Var sykemeldt fra jobb i 14 dager, og var helt i tipp topp når jeg begynte igjen. Det var liksom første uka som var verst for min del.

Sigarettene måtte jeg kutte helt ut - kan vel ikke si jeg hadde lyst på heller, i tillegg til øl, vin etc. Ellers tror jeg du kan putte i deg det du orker/har lyst på :)

Har hatt sår hals 2 ganger etterpå, og that's it. Det kommer fra ei jente som gjerne gikk på 2-3 antibiotikakurer i mnd før operasjonen..

Jeg fikk ihvertfall et helt nytt liv etterpå, så hvis du har mye vondt, anbefaler jeg deg å fjerne de først som sist. Det er det verdt!

Lykke til! :)

Skrevet

off ja skal fjerne dem. Har vert inne på øyeblikkelighjelp time idag, fordi jeg blir bare tettere og tettere i halsen., men kjenner eg begynner å grue meg..

Skrevet

2 dager var jeg der- en natt

Var student

Kjentes ut som om noen hadde høvla ned i halsen med ei rasp- sårt,

men ikke så veldig vondt.

Rødvin er ikke å anbefale de nærmeste ukene...

Ikke på samme måte- mer små-sår i halsen nå- ikke den store betennelsen. Gått fra konstant halsbettenelse (nesten ukentlig) til ikke no! LEKKERT!

Lykke til!

Skrevet

var ikke på sykehus, men privat klinikk. var der ca 1 time etter at operasjonen var ferdig.

var hjemme i 2 uker.

ja, det var veeeeeeldig vondt. tok drøvelen også, noe som ikke akurat hjalp på smertene....

holde seg borte fra? etter operasjonen? knekkebrød...

har ikke hatt problemer etter at de ble fjernet.

var 22 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...