Gå til innhold

Spenner hele kroppen når han blir annig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guuten min på 6 mnd liker å sitte i en vippestol og prate. Når han blir annig har jeg lagt merke til at han spenner hele kroppen, og blir helt stiv.

Armene litt ut fra kroppen eller nedover, og stive ben. Og han får ikke fram en lyd noen ganger.

Andre ganger kan han sparke som en vill, og kikke på oss. Blir veldig full av energi, er ellers veldig rolig.

Det bekymrer meg litt i grunnen, det ser ikke så veldig bevisst ut alltid.

Noen som kjenner igjen dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil ikke skremme deg, og vet egentlig lite om dette... Men en venninne av meg som har en syk datter, fortalte meg at det første legene hadde reagert på var stivhet hos barnet. Dette var f.eks når hun skulle spise og ble litt kavete, da ble hun på en måte stiv i kroppen (armer/bein osv.) så kan være verdt å sjekke det uansett...

...og det er heeeeeelt sikkert mange andre grunner det også kan komme av, trenger nok ikke være så alvorlig, men verdt å sjekke opp i som sagt.

Lykke til..

Skrevet

Det gjør gutten min også, og han har vi hatt hos manuellterapeut på grunn av dette. Stivhet i nakken etter en tøff fødsel (vakum og stjernekikker)

Skrevet

datteren min ble av og til stiv i armer og ben når hun var stresset eller lignende, vokst det av seg nå. jeg ble veldig bekymret og gikk til legen. det ble tatt en eeg av henne men ingen ting var galt. tror vis man går til legen så sjekker de det ofte opp for sikkerhetsskyld, selv om det sjeldent er noe. det er bare at de er litt ekstra påpasselig med de små..

du kan jo snakke med fast legen din, kanskje han/hun kan berolige deg:) er jo ikke noe koselig å gå å være bekymret

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...