Gå til innhold

Klarer ikke sovne uten pupp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 5 uker klarer ikke sovne uten at hun ligger ved puppen. Vi prøver gang på gang å legge henne ned i sengen/bagen (vi har prøvd både før og etter at hun har sovnet ved puppen), men hun våkner med det samme og skriker til hun blir lagt til puppen igjen. Hun er ikke sulten og suger kun for kosens skyld. På dagtid går vi henne i søvn med vognen ute, men i det siste må jeg ta henne inn flere ganger for litt "kosepupp" før hun sovner i vognen igjen. På kvelden må jeg legge meg når hun skal legge seg. Hun ligger i sengen sammen med oss slik at puppen er tilgjengelig hele tiden. Jeg forstår at hun gjerne vil kose og ha litt kroppskontakt, men jeg begynner å bli litt sliten av at hun aldri kan sovne av seg selv.. Går den voldsomme sugetrangen over??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja! :) ...gjorde hvertfall det her..

sønnen min sovna ved puppen til han var rundt 3 mnd, da bare sluttet han med det selv...jeg prøvde ikke venne han av det...

Skrevet

Har du prøvd å gi smokk? Kansje det ikke er mat hun vil ha, men bare sugebehov?

Ellers går det jo an at pappa, hvis han er tilgjengelig prøver å legge, hvertfall på kveldstid etter måltid og stell.

Lykke til:)

Skrevet

Kom på en ting til. Min liker å legge seg under varm dyne og med noe, en klut el., oppå hodet:) Da føler han seg trygg og varm:)

Skrevet

Vi prøver å gi henne smokk, men da blir hun bare sint. Pappan prøver å legge henne i sin egen seng på kvelden, men etter å ha prøvd en halvtimes-times tid så gir vi opp...

Skrevet

Jenta mi sovnet ved puppen til hun var 5 1/2 mnd. Da først var hun klar for å lære å sovne selv. Vi hadde prøvd tidligere også, men uten hell. Vi måtte først legge henne når hun var relativt våken, slik at hun oppdaget at senga var et trygt sted å være. Da kunne hun ligge og leke med suttekluten eller bamsen i 1/2-1 time mens vi sang for henne og satt ved siden av senga slik at hun så oss. "Laget senga mindre" ved å rulle sammen 2 fleecepledd til pølser og legge på hver side, slik at hun ikke kunne turne rundt så mye (det er vel ikke noe problem for deg enda!). Nå kan vi legge henne når hun er passe trøtt og hun sovner på 5-10 minutter. Husker også at vi de første 2-3 mndr tullet henne inn i et teppe og la en lunken varmeflaske på utsida. Det likte hun. Ville ikke stresset for mye med å sovne selv nå så tidlig, men ville heller prøvd igjen senere hvis det ikke går nå. Lykke til iallfall!

Skrevet

har det helt likt bare her er han snart 10mnd.. slitsomt jaa :(

Skrevet

min klarer heller ikke å sovne uten pupp å han er 6mndr!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...