Gå til innhold

Nestle 6 mnd grøt -gluten??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om Nestle grøtene til 6 mnd inneholder gluten? Kan ikke se at det står noen vei..

Skrevet

Jeg er ikke ekspert på nestlegrøt fordi jeg selv har cøliaki og mine barn ikke spiser ferdiggrøt av den grunn. (Ikke gluten før de er et år).

Kan du skrive opp innholdet, så kan jeg hjelpe deg.

Skrevet

Inneholder hvetemel... Er det automatisk gluten da? Kanskje dum men;)

Skrevet

Ja, alle 6 mnd grøtene til nestle inneholder gluten.

Skrevet

Du kan gi Sinlac spesialgrøt - den er glutenfri.

Skrevet

De eneste grøtene som er glutenfrie er Risgrøten og Maisgrøten for 4 mnd og Sinlac.

I helsekosten kan du bl.a. få Hirsegrøt også.

Skrevet

Jeg fikk av en eller annen grunn en liten pakke fra nestle i posten her om dagen... Aner ikke hvorfor.. he, he... Men der lå det en liten oversikt fra Nestle om hvilken mat som inneholder gluten, melk, egg og soya.

Og på Ris og maisgrøten fra 4 mnd så har dem selv skrevet at det inneholder spor av gluten og melk...

Skrevet

Ups! HS anbefalte ikke gluten før 1 år! Det kan da ikke være så farlig da siden sikkert 90% bruker ferdiggrøter...eller?

Skrevet

Tror ikke HS har noe veldig belegg for å ikke anbefale gluten før 1 år. Har du anlegg for cøliaki, får du det en eller annen gang likevel. Og har du ikke anlegget, får du det ikke. Sånn fikk jeg det forklart av en spesialist på cøliaki.

Her hos oss ble nr 2 ammet lengst, fikk (nesten) ikke gluten før han var 1 år, men han fikk konstatert cøliaki da han var 4 år, og hadde vært dårlig leeenge. De to andre barna mine har vært ammet kortere, i tillegg itl å ha fått gluten tidligere, men de har ikk vist noe tegn på C., eller viser noe på blodprøver.

En annen ting er jo at det er mye annet enn Nestle's en kan gi barna sine!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...