Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 26. september 2008 #51 Skrevet 26. september 2008 Hei.. uff da får håpe du holder litt til da. Men de vet nok hva de gjør.. Vi får bare holde ut ) du er jo en del lenger enn meg du da, misunnelig!! hehe.. Her går det på cola i dag, var en liten tur på butikken skulle bare levere noe på posten og kjøpe med en grønnplante hjem, så ble alt bare helt mørkt uff.. svettet oppover og mistet hørsel og syn, men kom meg etterhvert når jeg ble satt på en stol hehe flaut.. så nå ligger jeg på sofan resten av dagen. Det er iallefall godt med liv i magen i skrivende stund og det er jo bra.. begynner å sparke skikkelig hehe. Familien ja, det er jo et kapittel for seg selv skjønner jeg, er jo faan ikke mulig. De burde skamme seg, men de skjønner ikke det selv. Det er sånn her også med svigers og stebarna.. faan ikke mulig. Er så glad mine foreldre ikke er sånn, og at de alltid stiller opp!! Ha en kjemp fin helg, og kos deg med familien.. kleeem
Gutt nr 2 i magen Skrevet 2. oktober 2008 #52 Skrevet 2. oktober 2008 Da er jeg tilbake fra ukens ultralyd. Er nå 32 + 3 så legen var kjempefornøyd. Hun hadde godt håp om at jeg skulle klare å komme meg over 34 uker nå. Det var hele tiden målet. Målingene i seg selv var jo verre enn noensinne i dag men nå er det ikke så kritisk lenger. Det var åpninng fra innsiden igjen og livmorhalsen nede på rundt 20 mm. Hodet ligger langt nede, og det stemmer jo godt med at det føles som om jeg går rundt med en bowlingkule mellom bena. Vagg vagg...ser ut som en gås. Vi har ordnet oss barnefri i helga så det skal bli godt for oss begge å ta oss litt inn. Jeg sover helt elendig om nettene for tiden og er så trøtt at jeg ser ikke land mildt sagt. Selvfølgelig er det ikke familien som skal passe sønnen vår, å neida, de tilbyr jo ikke et fnugg av hjelp. Det er en venninne av meg og familien. Vi passer for dem av og til og de passer for oss. Det er sånn man må løse det problemet når den egoistiske drittfamilien bare skal være hjemme og drive med sitt og røyke i fred. Tror ikke vi kommer til å si fra til dem når babyen kommer, det kan de lese i avisen under kunngjøringer. Ha ha ha. Hvordan står det til med dere andre da og livmorhalsene deres? :-)
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 2. oktober 2008 #53 Skrevet 2. oktober 2008 Hei.. så bra at legen er positiv.. dette går kjempe bra.. familie ja, håpløst (( er så glad min familie stiller opp 100%. Deilig med en helg fri, får nyte den sammen, og få mannen til å pleie deg godt!! Ble målt til 2,5 i dag fra 2,8 sist men ingen problem og ingen tegn til åpning så det var bra.. så da er det bare å vente til neste fredag og ny ul, da er jeg uke 25.. Vi krysser for oss begge og alle andre med livmorhals shit hehe. Dette skal vi greie og komme oss igjennom og vi skal ha babyene leeeenge der inne!!!!!!!!!!!!! Kleeeem
Gutt nr 2 i magen Skrevet 2. oktober 2008 #54 Skrevet 2. oktober 2008 Ja du som "bare" er uke 25 må bare ruge og ruge og ruge. Den babyen SKAL være der inne!!! Synes magen din godt da og kjenner du mye liv? Jeg skal inn og måle igjen på onsdag. Spennende som vanlig, he he.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 2. oktober 2008 #55 Skrevet 2. oktober 2008 Ja magen vokser og det er masse liv, ser det på ultralyden også herregud den ligger ikke mye rolig hehe.. masse liv, sitter og kjenner nå, herregud fullt liv inni der, ser magen stikker ut her og der og aner ikke hva den driver med jeg hehe mulig omøblerer rommet sitt hihi.. Jeg skal måles igjen neste fredag, ei uke fra i morgen.. spennende.
Gutt nr 2 i magen Skrevet 6. oktober 2008 #56 Skrevet 6. oktober 2008 Huff nå må jeg bare klage litt.... Er så utrolig inn i h....lei av dette ulv ulv greiene, føler at jeg er blitt vettskremt helt unødvendig. Har liksom fått inntrykk av at fødselen skal være nært forestående hvert øyeblikk, noe det viser seg at den aldri er likevel. NÅ har jeg prøvd alle varianter av "livsførsel". Jeg har ligget rett ut på sofaen, jeg har travet rundt på IKEA og bært tungt og trillet tunge traller, vært på shopping, ligget i sengen. Det virker faktisk som om det er NULL sammenheng mellom hvordan livmorhalsen oppfører seg og hvordan jeg lever. De gangene jeg har følt at NÅ skjer det noe, nå stikker det veldig, nå er det masse slim og mensmurring og regelmessige kynnere/rier...men så viser målingene at livmorhalsen er lenger enn noensinne og at den har lukket seg igjen. Hva i alle dager er dette???? Andre ganger når jeg bare har ligget rett ut og hvilt så kan livmorhalsen plutselig ha åpnet seg og blitt kort. Jeg orker snart ikke mer....dette drittgreiene har snart ødelagt halve svangeskapsopplevelsen for meg. GRRRRRRR!!!!! Så klart vil jeg at babyen skal holde seg inne og være der den har det best, for all del, men herregud som det sliter å ha denne ustabiliteten. Tror jeg ikke kan gjøre noenting og så kan jeg egentlig gjøre som det passer meg likevel. Er 33 uker i dag. Dette opplegget har holdt på siden uke 26.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 6. oktober 2008 #57 Skrevet 6. oktober 2008 Hei du.. skjønner det så godt.. er nå i uke 25 og har ligget siden 19 og det har vært greit stabilt, ennå jeg har jo også ikke alltid vært like flink. Men jeg er såpass kort ennå at jeg tør ikke annet enn å ligge mest mulig, den Ikea turen din hadde jeg aldri gjort hehe.. jeg er evt i butikken og kjøper et blad eller noe etter lege besøket der går grensen for meg.. Skal vel si meg enig at svangerskapet ble ikke akkuart som ønsket, 4 mnd med oppkast så sengeliggende resten.. jeg som har ventet så lenge på dette gulle, vil jo bare vise stolt frem magen min og tusle ute i det fine været.. ikke ligge på sofan og senga 24 t i døgnet. Være livredd for alle stikkinger og div som skjer.. Men er veldig glad for at ungen er aktiv, godt å kjenne så mye liv. at jeg ikke måtte få den bekymringen også uff.. Men vi får bare holde ut snuppa, ungen har det best der den er nå så lenge som mulig opp mot termin.. etterhvert som ungen blir større har vi glemt dette her vettu... (tror jeg) hehe Sender over en stooooooor klem
Gutt nr 2 i magen Skrevet 8. oktober 2008 #58 Skrevet 8. oktober 2008 Da har jeg vært på siste UL måling for denne gang. Ikke flere målinger planlagt, er 33 + 2 i dag. I dag var livmorhalsen 2,2 cm og med on stor åpning fra innsiden, så ut som den hadde revnet nesten. Jeg har mye kynnere for tiden og våkner ofte om nettene med smerter i rygg og mage. Legen sa i dag at hun fortsatt trodde jeg ville føde prematurt, men selvsagt kan ingen si akkurat når dette skjer. Babyen er ikke særlig stor heller, ligger visstnok en uke etter skjema i størrelse i forhold til gjennomsnittet. Men jeg får tydeligvis ikke store barn og ikke klarer jeg å være gravid i 40 uker heller. Sånn er det bare. Gleder meg til han kommer!!! Har begynt å grue meg litt til fødselen, eller en skrekkblandet fryd kanskje, jeg gleder meg og. Men når jeg ser hodet på ultralyd og vet at det skal ut...ja jeg kan jo ikke nekte for at jeg har friskt i minne hvordan det føltes å presse ut bowlingkulen....men jeg overlevde jeg :-)
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 8. oktober 2008 #59 Skrevet 8. oktober 2008 Hei snuppa.. så den er nå 2,2 ja. hmm med åpning, får håpe du klarer å knipe igjen noen uker til!!! Jeg krysser alt for deg. Fødsel ja uff hehe jeg orker ikke tenke på det. auauua var i tønsberg i går på føden, men velger nok skien. Hun jordmoren var bare gørr kjedelig og nei jeg likte meg ikke der, i forhold til i skien. Jeg sliter så med ryggen nå, fytti har så vondt.. får høre om jeg kan ta en massasje eller noe.. Jeg håper så å komme til uke 34 jeg også.. det er 9 uker igjen. jeg må bare holde ut!!!! Hold meg oppdatert da.. kleem
Gutt nr 2 i magen Skrevet 8. oktober 2008 #60 Skrevet 8. oktober 2008 Ja jeg anbefaler absolutt Skien. De er helt fantastiske der. Jeg har jo ikke møtt alle jordmødrene så der kan det sikkert variere, men folkene på barsel var bare helt fantastiske. Heldige dem som har en sånn i familien sin. Når skal du måle igjen? Lykke til, hold ut, kom deg over 30 uker, deretter tar du sikte på 34!! Dette går bra!!! Klem
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 9. oktober 2008 #61 Skrevet 9. oktober 2008 Hei du.. ja jeg holder ut. 5 uker igjen til 30 og da er det igjen bare 4 uker til 34 så jeg kniper igjen og holder ut hihi.. skal måle igjen i morgen tidlig så jeg kommer med oppdatering.. kleem
Gutt nr 2 i magen Skrevet 9. oktober 2008 #62 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg tenkte å lage et diagram med uker på den ene aksen og antall mm på livmorhals på den andre aksen så jeg kan følge med....he he. Se på utviklingen liksom. Husk å se om du har tegn til nebbing også da, veldig bra om du ikke har det. Uansett, selv om tilstanden er dårlig så kan det veldig godt holde seg på stabilt dårlig uten at det skjer noe som helst. For det vi vet så kan det jo være at kroppene våre bare er sånn og liker å ha svangerskap med kort livmorhals med revne fra innsiden..he he...huff. Oppdater med på resultatet, jeg følger med vettu!
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 9. oktober 2008 #63 Skrevet 9. oktober 2008 Hehe ja det var lurt, det skal jeg også lage, har jo tid til det hehe. Jeg har jo operert to ganger så min er jo kort, og jeg skal inn til ny rett etter fødselen, var visst en del forandringer igjen. Uff det tar aldri slutt vettu. Det var ei som hadde svart deg inne på prematur deb. jeg skrev bare at du ikke var noe særlig der inne men her, og var anonym.. Sender deg oppdatering i morgen..
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 10. oktober 2008 #64 Skrevet 10. oktober 2008 I dag var målingen 2,4 og den veide nå 1000g og det kom opp 26+4 når han målte og jeg er jo kun 25+2 så gulle vokser iallefall som det skal. Fikk også med en dvd og 3d fra ultralyden så det er så herlig å se den videoen.. hihi jeg ser den om og om igjen.. får være litt mer flink nå til å ta det med ro, vil ikke at det skal skje noe ennå, men ingen nebbing og ingen tegn til åpning.. bare kort livmorhals som han sier.. Kleeem og god helg
Gutt nr 2 i magen Skrevet 11. oktober 2008 #65 Skrevet 11. oktober 2008 Er livmorhalsen din stabil på rundt den verdien? Eller har den vært verre enn det? Eller har det gått nedover? Nå er det straks fullmåne...vet ikke hva jeg skal tro på, men det sies at det er flere fødsler da enn vanlig. De sa det faktisk til meg på sykehuset da jeg lå der i august. Sikkert bare tull men....jeg la bare merke til månen i kveld og tenkte at...vel kanskje.... Det murrer og er vondt og rart og varierende kynnere hele tiden men nå har det jo vært sånn så lenge at jeg tar det nesten ikke alvorlig lenger.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #66 Skrevet 11. oktober 2008 Ikke for å skremme deg,men det med fullmåne stemte for meg. Sønnen vår ble født tidlig på morgenen etter ei natt med fullmåne. Han ble født i uke 32+2.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 12. oktober 2008 #67 Skrevet 12. oktober 2008 Min livmorhals har vært: 23-26-24-28-26-24 men legen sier at det er jevnt... er ikke så lett å måle.. men har ikke hatt antydning til noe åpning eller nebbing.. så det er jo bra.. det må være så mye fullmåne det bare vil og kan, vi skal ikke føde nå!!!!!!!!!!!! hehe kleem
Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #68 Skrevet 20. oktober 2008 Hei jenter! Jeg følger med og heier på dere:) Dere er fantastisk flinke, og så bra at dere har hverandre til å motivere. Jeg synes det er motiverende for meg også, jeg vil jo gjerne ha flere barn;) Men, hvor har det blitt av 2 x gull? Finner bare innlegg fra september...Har hun født?
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 20. oktober 2008 #69 Skrevet 20. oktober 2008 Det er samme som Gutt nr 2 i magen, hun har byttet nick .o)
Kumilla Skrevet 24. oktober 2008 #70 Skrevet 24. oktober 2008 Hei dere...jeg ville bare si, at jeg har også NEBB..kjipt. Er allerede møkklei av hele livmorhalsopplegget og det å ligge. Håper den er lengre på neste kontroll mandag 3 november. Jeg har også hatt en del problemer i forhold til det å bli gravid, og vært hos Dr. Kahn. Han er en herlig mann. Førstemann tok det litt tid å få i boks, men disse to siste har hoppet inn der av seg selv omtrent. Kan fortelle historien min seinere en gang... Go klem
2 x gull Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter #71 Skrevet 25. oktober 2008 Heisan, jeg er her jeg, det bare veksler mellom mine to nick, pc'en er så rar. Av og til får jeg bare logge på som det ene og andre ganger det andre.... Jeg er her jeg!!! Har ikke født, er 35 + 5 i dag og UTÅLMODIG!!!! Nå innbiller jeg meg at hvis jeg sitter på do og stirrer lenge nok ned i skålen så skal vannet gå. Men gjør det det? NEEEEIIIII
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå