Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på 2 mnd har vanskelig for å sove godt på dagtid. Er veldig trøtt, men våkner fort igjen. Har prøvd alt synes jeg, men får han ikke til å sove godt slik at han kan få seg litt god søvn. Han vil jo gjene for han er trøtt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kald luft er et godt triks, da. Altså kle godt på og dekk til lat annet enn ansiktet og legg ham ut? Du har sikkert prøvd det, men det er liksom det jeg har opplevd at fungerer. Sove ute. Etter en stund blir vogna det samme som søvn. Lillemann her må fortsatt vugges i vogna for å sovne på dagen. Eldstemann kunne jeg bare legge i vogna så sov han.

Skrevet

Jeg legger min 2 mnd gutt mye på magen når han sover... da sovner han mye bedre og sover lenger... MEN dette gjør jeg kun når jeg har tid til å følge med han, dvs når han sover i soafen ved siden av meg.

Skrevet

Hei hei

Jeg har gode erfaringer med å gå trilletur. Da sovner jenten min med en gang og sover helt til vognen stopper. Det er litt synd at jeg hele tiden må gå, men trening for mor det.. :)

Ellers så sovner hun når jeg begynner å støvsuge. Liker den lyden.

Og hun liker veldig godt å ligge på siden. Da pakker jeg henne inn i flere helsetepper og ligger henne på siden. Bytter side annenhver gang.

Jenten min sover også veldig godt når hun er varm. Har gjerne på en tynn bomullslue også.

Håper noe av dette kan hjelpe deg.

Lykke til

Skrevet

Gutten min er straks åtte mnd, og helt fram til for en uke siden har jeg måttet bysse han i søvn. Men plutselig har han begynt å sovne av seg selv!! Jeg setter på en rolig CD, putter han i vognen, og henger teppe foran. Da sovner han som regel fint av seg selv, og sover stort sett rundt halvannen time.

Skrevet

Her måtte vi trille tur når hun skulle sove på dagtid - helt fram til 4 mndr. Med en gang vogna stoppet, våknet hun. Nå er hun 6 mndr og sover godt også når vogna står stille:-)

Skrevet

Skjønner veldig godt hva du mener. Jenta mi på 5 mnd var et b-menneske helt til for en drøy måned siden da vi begynte å legge om døgnet hennes. Tidligere var hun lys våken helt til vi skulle legge oss i tolvtida og sov tilsvarende ut på formiddagen (11-12 tida med innlagt pupp i åttetida). Hun har alltid vært et prakteksemplar med soving på nattestid, men sov nesten aldri på dagtid før vi altså la om døgnet. Nå står vi opp mellom 7 og 8 og da blir hun automatisk dødstrøtt etter ca to timer. Siden hun alltid har digget vogna si og spesielt å ligge ute, sovner hun nå etter at vi har trillet i 100 meter. Da sover hun ca to timer før hun er våken igjen i nye to timer o.s.v...Den siste soveperioden slutter i firetida og da er hun våken til leggetid som er rundt åtte.

Det nye søvnbehovet meldte seg veldig fort når hun ble vant til å legge seg "tidlig". Vet ikke hvilken døgnrytme du har på sønnen din, men vi la henne til den "uvanen" å være oppe til vi la oss. Derfor hadde hun minimalt med søvnbehov på dagtid og når hun ble trøtt , sov hun bare i maks et kvarter før hun hadde hentet seg inn og holdt det gående i en ny drøy time.

Det er ikke så lett å lage faste rytmer når han er så liten, men uansett har han stort behov for søvn og vil sannsynligvis sove bedre utei frisk luft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...