Krusemynthe Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Dette er mitt tredje barn. Og jeg innbiller meg at de to første var mye mer våkne, blide og kontaktsøkende og lettere å "leke med" enn denne nye (2,5mnd).... Det er lenge siden jeg hadde baby sist, så kanskje jeg husker feil, at inntrykket jeg sitter med er fra en senere tid enn da de var 2,5 mnd... Men hvor mye smiler og "prater" deres "jevnaldrende"? Må legge til at alt er normalt ellers. Får bare følelsen av at hun er litt "fjern"...og morsk!!
KAS.81 har født:-) Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 jeg kjenner meg litt igjen i det du skriver har ett barn fra før som var veldig kontaktsøkende og skravlet masse og smilte bare vi så på henne men er også usikker på om det var fra en senere tid. vi får kjempe god kontakt med mini på 2,5 mnd på stellebordet så der tar vi oss god tid og når hun ligger på gulvet da smiler og skravler hun masse men det har vært mest nå de siste ukene. men når hun sitter på fanget er hun vanskelig å få god kontakt med syns jeg da vil hun helst ha sutten og snur seg mer bort når jeg forsøker å få blikkontakt og kan som du sier bli litt "fjern" .
Krusemynthe Skrevet 9. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. september 2008 Beklager å måtte si det, men det var egentlig litt godt å høre!! Kan jeg spørre om hvor mye/lenge dere klarer å dele samspillet? Her er det snakk om "bare" opp til et minutt, og i svært bestemte tider av våkentiden; mett, nyvåken og tørr - da er det håp.
Krusemynthe Skrevet 9. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. september 2008 Ingen andre som haren kommentar e.l. til dette?
mamman-til-madeleine Skrevet 9. september 2008 #5 Skrevet 9. september 2008 Hei. Her er det helt motsatt. Snuppa har vært veldig " våken " fra hun ble født, og dette har de fleste kommentert. Hun smilte veldig tidlig, og har vært lett å få kontakt med fra rundt uke 4. Nå er hun 8 uker, og smiler, snakker og svarer oss. Jeg trodde dette var veldig tidlig, så jeg ble overrasket, men det er vel veldig forskjellig fra baby til baby :0)
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 9. september 2008 #6 Skrevet 9. september 2008 Dennis er nå 11 uker og en meget sosial baby når han er våken. Fra morgen av så er det sprellande liv på stellebordet, med snakk og masse smiling, vi synger å leker. Vi snakker til han og får "svar" tilbake i masse lyder og babling. Språket utvikler seg hver uke med nye lyder og vokaler, følger alltid med blikket, snur hode om jeg forlater det stedet jeg var på. Liker å "ta" etter ting, men med lukket hånd enda. Kan gi han en rangle å holde i, og den vifter han med å prøver å smake på den. Når han sitter i vippestolen så gynger jeg han litt mens jeg prater og synger å ler litt, å han responderer med latter å utrolig sjarmerende smiling. Jeg prater, han svarer hver gang. Til å være så liten så er han ganske oppegående ) Er ganske overrasket over hvor sosiale denne babyen er. Men vi har vært så heldige å få en baby som til nå aldri har hatt en eneste skrike tokt *bank i bordet* Lykke til videre med din nye baby kruse
KAS.81 har født:-) Skrevet 9. september 2008 #7 Skrevet 9. september 2008 på stellebordet kan vi dele dette samspillet ganske lenge har ikke akkurat tatt tiden men bruker mange ganger 30 min på ett bleiskift for syns det er så kos med dette samspillet da kommer pratingen og smilet sitter løst. er også veldig våken og masse koselyder og smil når hun ligger under babygymmen, men vil jo gjerne ha henne på fanget å få dette samspillet også. veldig mange som holder henne å vil ha henne til å smile og sånn som spør om hun ikke fester blikket ennå, men det gjør hun jo absolutt hvis de legger henne på sofaen eller sammen med henne på gulvet så får de blikkkontakt og smil omtrent umddelbart. merkelige greier. hun ligger masse på fanget også altså men da helst med sutt og bare koser.
Krusemynthe Skrevet 10. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 10. september 2008 Uff...jeg ble bare mer usikker, jeg nå... Må nevne at jeg har 5 års pedagogisk høyskole/universitets-utdannelse og 10 års erfaring med å jobbe med barn (i alle varianter) og 12 år som mor. Derfor blir jeg bare deppers når denne ekle magefølelsen fester seg. Jeg er til vanlig rimelig cool på det det meste, men nå søker jeg krampeaktig bekreftelser på at llillemor er like oppvakt som andre. Men jeg får kalle det "personlighetsvariasjoner" inntil videre.
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 10. september 2008 #9 Skrevet 10. september 2008 lillegutt prater og smiler hele tiden, han blir 13 uker på fredag. Han tok kontakt veldig tidlig, men kjenne rmange som har barn som var "innesluttet" lenge før de plutselig bare lyste opp og begynte å skravle og smile støtt:) Ikke bekymre deg helt ennå, barn er jo 100% forskjellige. Det første milet varierer jo fra 1 uke til 5 uker, og begynne å gå varierer fra 9 til 18 måneder;) Men hvis du er veldig bekymret så ta med gullet til en spesialist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå