Gå til innhold

Innlegg i brettebleier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jenta mi er nå 7 uker og jeg synes fortsatt at brettebleier eller prefolds er best på henne siden BG fortsatt er for store og lekker om natta. Det jeg lurte på da er: kan jeg bruke innleggene fra BG og legge rett i brettebleiene og altså rett på huden? Syns jeg leste inne her for en stund siden at man ikke skulle ha de innleggene rett mot huden?! Brettebleiene i seg selv har for liten oppsugingsevne synes jeg, så vil derfor ha et ekstra innlegg inni. Har gjort det en stund nå og tulla har ikke sår rompe i allefall :)

Videoannonse
Annonse
Gjest dagdrømmer
Skrevet

Jeg bruker innleggene fra BG inni brettebleiene noen ganger, men bretter dem inn så den ikke kommer i kontakt med huden. Har selv tørr hud på hendene og synes det er ubehagelig å holde på med microfiberinnlegg, så da vil jeg unngå at babyens hud kommer i kontakt med det.

Skrevet

Jeg har tenkt på det samme som deg. Men tenkte kanskje man kan ta bm-innleggene mellom brettebleia/prefold og sperrelag? Og går vel også an å bruke dobbelt brettebleie, har sett slik bretting et sted.. Si fra hva som funker om du prøver:)

Lykke til

Skrevet

Det var ikke dumt:) Ved siste bleieskift la jeg innlegget mellom sperrelaget og brettebleia og det fungerte fint det. Får ikke festet selve innlegget med Snappi, men det holder seg fint inni pul-trekket uansett:) Jeg merket nemlig når jeg var på helsestasjonen idag at tulla var så rød og sår på stumpen. Men jeg tror egentlig det kom av at jeg tok på henne en engangsbleie etter veiing på HS, og så måtte jeg vente en god stund før timen og så tok det jo lang tid inne hos helsesøster. Isj, engangsbleier er noe herk - gla jeg bruker tøybleier, snuppa har aldri sår stump med de:)

Skrevet

du kan jo ta på brettebleie, innlegg, brillebukse og så sperrelag. da holder innlegget også viss barnet er mye urolig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...