Gjest Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Tidlig pottetrening gir resultater!!!! http://www.klikk.no/foreldre/smabarn/article323105.ece
Mor til Mini Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Dette er vel ikke så uvanlig? Vår Mini bæsjet også for det meste på potta da hun var litt over et halvt år, holdt på med det noen måneder. MEN nå, 2 mnd før hun fyller 3 år, bæsjer hun ikke på potte eller på do i det hele tatt, fordi hun ikke bæsjer så regelmessig/til samme tid som hun gjorde da hun var liten, og hun klarer ennå ikke si fra før hun skal bæsje. Tissing går bedre, gikk glimrende en stund, men nå har hun blitt trassig i forhold til do/potte og vil ikke... SELV OM hun eelsket potta da hun var liten, satt og koste seg med bøker og ville ikke gå av... Barnet i annonsen sier jo ikke fra selv, men blir satt på potte av foreldrene. Så han kan langt fra kalles bleiefri.
Gjest Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 Bæsjebleiefri er han og det står jo at han sier ifra: sitat: – Vi ser det på ham, når han må på do, fordi han lager trykkefjes og lyder. Med en gang vi løfter ham opp, stopper han og presse til vi setter ham på potta, fordi han vet at vi kommer til å forte oss med å få av ham bleien og sette ham der, forteller moren fra Arendal. Og jeg opplever at det er mange som syns det er tidlig. De vil heller vente til barnet sier i fra sjøl. Har vært med på mange diskusjoner om pottetrening på forskjellige forum og det er MANGE som syns man skal vente og mener at det ikke er sunt å sette de på potte tidlig..
mai mammaen til to Skrevet 9. september 2008 #4 Skrevet 9. september 2008 syns foreldrene skal gjøre som dem vil jeg.. jeg har aldri hatt et mål om at barna mine skulle være så tidlig med å slutte med bleie. er ikke noe problem for meg å skifte bleie på dem.... men datteren min fant ut i sommer at hun ville slutte selv hun. så da sluttet hun uten at jeg trengte å stresse med noe. slapp å bruke potte og alt. sitter rett på doen.. hun sluttet da hun var 2 år og 2 mnd... mini som er 4 mnd bruker selvsagt bleie enda...
Hufsla Skrevet 9. september 2008 #5 Skrevet 9. september 2008 så tøft! E hadde au planer om å introdusere potta tidlig på tusta men e fikk aldri somla mæ te det vettu. Men e stræver litt med det nå då, men ho skjønner ikkje heilt poenget. Men men, ho slutter vel forhåpentligvis før ho begynner på skolen.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #6 Skrevet 10. september 2008 Jeg skjønner ikke helt poenget med tidlig pottetrening. Det kan fort bli skikkelig masete for barna hvis de ikke selv er interessert og klare. Klart dette var viktigere før i tiden da bleiene var dårligere, men nå synes jeg ikke akkurat det er slitsomt å skifte bleie noen ganger om dagen. Det er mye mer slitsomt den første tiden uten bleier når du må passe på at ungen kommer seg på do og skifte klær og sengetøy etter "uhell".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå